Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Dziczyzna - istotne źródło białka

Dziczyzna - istotne źródło białka
Wśród powszechnie panujących poglądów dominująca część z nich określa dziczyznę jako najczystsze i najlepsze jakościowo mięso, nadające się wręcz idealnie w celu kształtowania sylwetki i budowania formy sportowej. Wynika to głównie z tego, że mięso to nie jest hodowane, przez co jakość jego jest zdecydowanie wyższa niż drobiu, wieprzowiny czy wołowiny z powszechnych hodowli. Zwierzęta dziko żyjące, spożywające pożywienie naturalnego pochodzenia, nie dostarczają wraz z nim żadnych nienaturalnych substancji, które mogą być dodawane do paszy zwierząt hodowlanych.

Czym jest dziczyzna?

Dziczyzną nazywamy mięso otrzymywane z ubitej zwierzyny, dopuszczone do sprzedaży przez nadzór weterynaryjny. Zaliczamy do niej różnego rodzaju gatunki mięs:

  • dzik
  • jeleń
  • sarna
  • daniel
  • zając
  • królik
  • ptactwo (kaczki, bażanty, przepiórki, kuropatwy, cyranki, cyraneczki).

Jest to jedno z tradycyjnych polskich mięs, o długiej historii spożywania. Cechuje się wyjątkowym smakiem i łatwością przyrządzania.

Skład

Dużym plusem dzikiego mięsa, jest jego wyjątkowy skład. Mięso to jest wyjątkowo niskokaloryczne i zawiera bardzo duże ilości białka. Idealnie więc sprawdza się w dietach o podwyższonej zawartości tego składnika odżywczego. Szczególnie, gdy celem jest kształtowanie sylwetki. Średnia wartość energetyczna dziczyzny to 120kcal. Białko stanowi z tego 3/4 energii – 22% białka, a tłuszcze wartości poniżej 3%.  

Przykładowe składniki mięsa dzika wyglądają następująco:

  • 122 kcal
  • białko 22%
  • tłuszcze 3%
  • tiamina 0,4 mg 22%
  • ryboflawina 0,1 mg 6%
  • niacyna 4 mg 20%
  • fosfor 120 mg 12%
  • selen 9,8ug

Dziczyzna jest jednym z lepszych źródeł żelaza. Mięso jelenia zawiera aż 5mg tego składnika mineralnego. Żelazo jest składnikiem hemoglobiny. Bierze wraz z nią udział w tworzeniu czerwonych krwinek. Jest ono również składnikiem mioglobiny. Białka umożliwiającego pobieranie tlenu z krwi. Powinny na nie zwrócić uwagę szczególnie osoby chorujące na anemię. Dziczyzna wydaje się więc idealnym jego źródłem.

Podsumowanie

Dziczyzna jest bez wątpienia jednym z najbardziej wartościowych źródeł białka. Jeżeli tylko mamy możliwość, zdecydowanie warto wprowadzić ją na stałe do naszej diety. Ze względu na skład, smak i wcale niewysoką cenę.

 

Mamy aplikację!

Hej! Z przyjemnością zapraszamy Cię do pobrania naszej nowej aplikacji, która pomoże Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Przygotowaliśmy ją z myślą o Tobie, by ułatwić Ci trzymanie się diety i planu treningowego.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat aplikacji oraz ją pobrać? Zrobisz to poprzez Google Play: