Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Napoje, które przyspieszają odchudzanie

Napoje, które przyspieszają odchudzanie
W kilku poprzednich artykułach poświęciłem sporo uwagi kwestii wpływu spożywania określonych płynów na masę i skład ciała. Koncentrowałem się jednak na negatywnych konsekwencjach wynikających z nieumiejętnego doboru płynów i starałem się raczej przestrzegać przed nadmierną konsumpcją nie tylko słodzonych napojów takich jak cola, ale także 100%-owych soków owocowych czy jogurtów pitnych. Należy jednak pamiętać o tym, że oprócz napojów, wpływających negatywnie na estetykę sylwetki i utrudniających odchudzanie są też takie, które przyspieszają spalanie tłuszczu. Poniżej przedstawiam listę kilku interesujących pozycji, które warto włączyć do diety redukcyjnej.

Zielona herbata

Chyba jej obecność w tym zestawieniu nikogo nie dziwi. Od dawna przy rozmaitych okazjach podkreśla się nie tylko prozdrowotny potencjał obecnych w charakterystycznym cierpkim naparze związków fenolowych, ale także wiele mówi się na temat ich odchudzających właściwości. Katechiny i kofeina, której zielona herbata jest źródłem przyspieszają metabolizm, działając termogennie i zwiększając spalanie tłuszczu zapasowego, a także zmniejszając jego odkładanie. Jedna – trzy filiżanki zielonej herbaty w ciągu dnia stanowią przysłowiowe optimum.

Kawa

Kawa przez wiele lat uznawana była za jałową używkę, dającą jedynie chwilowe pobudzenie układu nerwowego, jednakże badania ostatniej dekady pozwoliły odkryć jej drugie oblicze. Okazuje się, że regularne picie kawy może chronić przed chorobami takimi jak cukrzyca, a także – przyspieszać spalanie tłuszczu. Kawa podobnie jak zielona herbata jest źródłem polifenoli oraz termogennej kofeiny, której w porównaniu do „zielonej koleżanki” dostarcza zdecydowanie więcej. Kawę najlepiej wypić przed wysiłkiem fizycznym.

Yerba mate

Napar zwany mate nie cieszy się u nas co prawda szczególnie wysoką popularnością, ale z roku na rok zyskuje sobie coraz to nowych zwolenników. Mate otrzymuje się z liści ostrokrzewu paragwajskiego spokrewnionego z krzewem herbacianym, a tradycyjne metody jego przygotowywania mają charakter obrzędu. Nie to jednak jest najistotniejsze, okazuje się bowiem, że regularna konsumpcja tego naparu korzystnie wpływa na masę i skład ciała.  Wynika to z jednej strony z obecności ksantyn takich jak kofeina, teobromina i teofilina oraz pochodnych kwasu hydroksycynamonowego, a także z obecności saponin, hamujących aktywność enzymów odpowiedzialnych za rozkład tłuszczu dostarczanego z pokarmem.

Woda mineralna

Dość intrygujące okazały się dla wielu osób wyniki badań, w których wykazano, że zwiększenie ilości wypijanej wody mineralnej związane jest z szybszą redukcją masy ciała. Trudno powiedzieć jaki mechanizm dokładnie odpowiada za tę zależność, niektórzy specjaliści sugerują, że przyczyna tkwi w dodatkowej podaży wapnia i magnezu związanej z konsumpcją wód mineralnych inni natomiast uważają, że kluczowy jest wpływ konsumpcji wody na uczucie głodu. Jakkolwiek by nie było, warto włączyć wodę mineralną do diety zwracając uwagę na wysoką zawartość wapnia i magnezu.

Wypijane płyny stanowią ważny element codziennej diety, a właściwy ich dobór w sposób istotny wpływa nie tylko na nawodnienie organizmu, ale także na zdrowie oraz masę i skład ciała. Podstawowym napojem w diecie odchudzającej powinna być woda mineralna, korzystnie na tempo utraty tkanki tłuszczowej wpłynąć jednak mogą: kawa, zielona herbata oraz yerba mate, oczywiście – w wersjach bez cukru…

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę