Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Pączki proteinowe z migdałami i musem jabłkowym.

Pączki proteinowe z migdałami i musem jabłkowym.
Gdyby zrobić ankietę wśród Polaków i zapytać w niej z czym kojarzy się „tłusty czwartek”, założyć można że zdecydowana większość dopowiedzi dotyczyła by pączków. Zgodnie z obowiązującą tradycją w dniu dzisiejszym pączka po prostu zjeść trzeba, jednak nikt nie powiedział, że musi to być pączek polany lukrem i naszpikowany pustymi kaloriami. Dla osób, które chciałyby pogodzić założenia zdrowej, sportowej diety z tradycją mam specjalne rozwiązanie w postaci przepisu na proteinowe pączki, które znakomicie nadają się jako – uwaga – uzupełnienie diety odchudzającej.

Żeby przygotować ten wyborny przysmak potrzebujesz jedynie piekarnika, trochę wolnego czasu i następujące składniki: około 100 gram twarogu, 1 - 2 łyżki odzywki białkowej (najlepiej waniliowej), łyżkę mielonych, blanszowanych migdałów, 2 - 3 łyżki jogurtu naturalnego, jedno jajko – najlepiej od kur z wolnego wybiegu, dwie łyżeczki skrobi, płaską łyżeczkę proszku do pieczenia i słodzik – najlepiej stewię, która stanowi znakomitą alternatywę dla często nadużywanych syntetycznych substancji słodzących takich jak aspartam.

Wykonanie nie jest szczególnie skomplikowane: najpierw trzeba odcisnąć z wody twaróg - proponuję przyłożyć się do tego zabiegu, ma on bowiem spore znaczenie. Następnie należy wymieszać ze sobą wszystkie wyżej wypisane składniki oprócz białka jaja, które polecam ubić na pianę i ostrożnie zmieszać z uzyskaną masą. Kolejnym krokiem jest już tylko umieszczenie uformowanego w małe pączki „ciasta” w silikonowych foremkach, włożenie do rozgrzanego piekarnika i pieczenie przez niecałe pół godziny w temperaturze 180 stopni.  

Tak przygotowane pączki warto oczywiście wzbogacić o dodatek bezcukrowego dżemu czy – jak wskazuje tytuł artykułu - musu jabłkowego domowej roboty, na który prosty przepis znajdziesz tutaj: Alternatywa dla dżemów. Pamiętać należy, że pączki trzeba nadziewać gdy są jeszcze gorące. Do posypki natomiast - zamiast tradycyjnego cukru-pudru proponuję użyć odrobiny  odżywki białkowej.

I tak oto otrzymasz komplet niskokalorycznych, wysokobiałkowych pączków stanowiących nie tylko atrakcyjne smakowo, ale i niezwykle wartościowe uzupełnienie odchudzającej diety. Nadają się one znakomicie jako deser po głównym posiłku lub też jako samodzielna przekąska podjadana pomiędzy posiłkami. Oczywiście już przy niewielkich umiejętnościach kulinarnych możesz dokonywać rozmaitych modyfikacji podanego przepisu, dodając aromatów, kakao, bezcukrowej polewy czy innych smakowych dodatków. Tak więc życzę po prostu „smacznego”.

Wartość odżywcza produktu:

(wartość odżywcza łącznie, czyli na około 6 – 8 sztuk)

50g białka, 20g tłuszczu, 30g węglowodanów i 500kcal

Kontroluj zjadane kalorie: Kalkulator PoTreningu.pl

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę