Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Ciągle tylko ten ryż, makaron i ziemniaki – kilka pomysłów na urozmaicenie diety!

Ciągle tylko ten ryż, makaron i ziemniaki – kilka pomysłów na urozmaicenie diety!
Na skróty:
  1. Ryż
  2. Ziemniaki
  3. Makaron
Gdyby schematycznie opisać typowy obiad osoby aktywnej fizycznie i dbającej o zdrowie, to okazało by się, że w większości przypadków jest to mięso + ryż (albo makaron czy ziemniaki) + surówka. Wariacji na temat przygotowania mięsa i surówek jest mnóstwo – natomiast wartościowe modyfikacje na temat makaronu, ryżu lub ziemniaków są już znacznie mniej popularne. Tymczasem przy odrobinie inwencji można wręcz zrewolucjonizować oblicze tych produktów żywnościowych oraz wzbogacić o dodatkowe walory prozdrowotne.

Ryż

Ryż curry i ryż paprykowy

Przepis banalnie prosty – odmienia nie tylko smak ryżu, nadaje mu także interesujących kolorów, dzięki czemu pobudzony zostanie zarówno zmysł smaku jak i wzroku.

Wystarczy do połowy zjadanej porcji ryżu dodać curry i starannie wymieszać. Natomiast drugą połowę wymieszać z papryką ostrą lub słodką.

Aby dodatkowo uatrakcyjnić danie, zachęcam do uformowania ryżowych „babek”. Wystarczy do opłukanej zimną wodą filiżanki lub miseczki nałożyć ryż dość mocno go ubijając, a następnie uformować na talerzu „babkę” z ryżu. Dzięki temu, nie tylko przypomną nam się zabawy w piaskownicy, ale także spożywany posiłek nabierze eleganckiego charakteru.

Ziemniaki

Puree ziemniaczane

Sposobów na wykonanie ziemniaczanego puree jest całe mnóstwo. Szczególnie interesującym pomysłem jest zmiksowanie ugotowanych uprzednio ziemniaków z dodatkiem mleka i innych warzyw.

I tak, na przykład, bardzo dobrze smakują ziemniaki zmiksowane z ugotowaną marchewką, przyprawione szczyptą gałki muszkatołowej. Można również poeksperymentować z brokułami, zielonym groszkiem, kalafiorem oraz szpinakiem.

I w tym przypadku ziemniaki nabiorą nowego charakteru, a danie zyska na atrakcyjności. Posiłek po prostu przestanie być nudny.

Makaron

Makaron z sosem orzechowo - bakłażanowym

  • Średniej wielkości bakłażana upiecz w piekarniku w temperaturze około 180 stopni (przez mniej więcej 20-30 minut).
  • Po lekkim przestudzeniu zdejmij z niego skórę, pokrój na mniejsze kawałki, a następnie zmiksuj z dodatkiem niewielkiej garści orzechów włoskich i czosnku.
  • Dodaj oliwy z oliwek w ilości, która sprawi, że sos nabierze kremowej konsystencji. Przypraw całość pieprzem, solą i natką pietruszki.

Tak przygotowanym sosem polej makaron bezpośrednio przed spożyciem.

Podsumowanie

Jak widać dania z ryżem, makaronem czy ziemniakami wcale nie muszą być nudne. Pamiętaj, że zdrowa dieta to dieta urozmaicona, dlatego nie zmuszaj się do jedzenia ciągle tych samych nudnych potraw.