Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jaka aktywność odchudza najlepiej? Czy picie białka przyspiesza ochudzanie?

Jaka aktywność odchudza najlepiej? Czy picie białka przyspiesza ochudzanie?
Dodatek odżywki białkowej  sprawia, że osoby z nadwagą szybciej tracą wagę, niż osoby, które w swojej diecie mają zbyt mało białka. Oczywiście dodanie regularnego treningu pozwala osiągać znacznie lepsze rezultaty.

Naukowcy sugerują, aby trening był zróżnicowany. Dużo lepsze efekty osiąga się, gdy połączymy w swoim planie np. trening siłowy z treningiem wytrzymałościowym, interwałowym i jogą, niż gdy skupiamy się tylko na jednym rodzaju aktywności. Mowa oczywiście o efektach redukcji wagi  u osób z nadwagą.

Badanie

Naukowcy ze Skidmore College zebrali 80 osób po czterdziestce i pięćdziesiątce (zarówno kobiet, jak i mężczyzn)

Badanych podzielono na trzy grupy:

Grupa pierwsza - nie wprowadziła dodatkowej aktywności.

Grupa druga - wykonywała 4 razy w tygodniu prosty trening siłowy oraz 2 razy w tygodniu trening interwałowy.

Grupa trzecia - wykonywała kombinację treningów: siłowy, wytrzymałościowy, joga, pilates

Wszyscy  uczestnicy badania wzbogacali swoją codzienną dietę trzema porcjami białka serwatkowego ( 3 x 20g )

Wyniki

We wszystkich grupach spadł wskaźnik insulinooporności, co oznaczało wzrost wrażliwości na insulinę.

W grupie z kompleksowym treningiem spadło także stężenie trójglicerydów i LDL, a to oznacza, że zmniejszyło się ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. 

W obu trenujących grupach wzrosła beztłuszczowa masa ciała, choć trzeba przyznać, że większe efekty były w grupie o zróżnicowanym treningu. ( wzmocniono mięśnie )

We wszystkich grupach obniżyła się ilość tkanki tłuszczowej, ale ponownie największe efekty nastąpiły w grupie z kompleksowym treningiem.

Wniosek

W przypadku redukcji wagi najskuteczniejsza okazuje się  zróżnicowana aktywność fizyczna. Pewne korzyści przynosi także suplementacja białkiem, zwłaszcza zwiększenie jego podaży w diecie - najlepiej kosztem węglowodanów/cukrów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę