Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Skuteczne odchudzanie – poradnik dla poczatkujących

Skuteczne odchudzanie – poradnik dla poczatkujących
Redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej to proces długotrwały i wymagający nie tylko “sposobu”, ale także zaangażowania i silnej motywacji. Z drugiej strony, mało kto zdaje sobie sprawę z faktu jak wiele satysfakcji może przynieść praca nad własnymi słabościami oraz obserwowanie korzystnych zmian zachodzących zarówno w ciele jak i psychice. Rozpoczynając zmagania ze zbędnymi kilogramami i centymetrami, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, o których szerzej opowiem właśnie w niniejszym poradniku.

Kluczem do sukcesu jest dobry plan

Chcąc pozbyć się nadmiarowych kilogramów należy najpierw ustalić schemat postępowania. Liczyć się należy z tym, że trudno będzie osiągnąć satysfakcjonujące efekty działając na zasadzie impulsu, bez szczegółowego planu uwzględniającego:

  • modyfikację dotychczasowego sposobu odżywiania

  • wdrożenie regularnej aktywności fizycznej,

  • wyznaczenie realnych celów.

Głodówki oraz egzotyczne diety z kolorowej prasy zamiast poprawiać estetyką sylwetki prowadzą do wyniszczenia organizmu, a utrata kilogramów okazuje się być w takich przypadkach wyłącznie chwilowa. Po zakończeniu “kuracji” pojawia się efekt jo-jo, czyli powrót utraconej masy ciała, co potęguje uczucie frustracji i bezsilności. Dlatego warto zainteresować się zasadami bilansowania zdrowego jadłospisu, zdobywać i poszerzać swoją wiedzę na własną rękę bądź też skonsultować się z odpowiednim specjalistą (dietetykiem, trenerem personalnym).

Tylko starannie przemyślana strategia, uwzględniająca indywidualne potrzeby i możliwości organizmu może zaowocować zadowalającymi rezultatami. To jest kluczowa zasada odchudzania się.

Zmiana sposobu myślenia - kolejny krok do szczupłej sylwetki

Aby odchudzanie było skuteczne, oprócz właściwie zaplanowanych strategii żywieniowo-treningowych, potrzebne jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Czynnikami, które znacznie utrudniają pracę nad estetyka sylwetki są:

  • pesymizm, (“nie uda się...”, “i tak nie dam rady…”)

  • niedocenianie pierwszych efektów, (“w takim tempie odchudzać się bede cale wieki…”)

  • użalanie się nad sobą, (“jestem takim beznadziejnym przypadkiem…”)

  • narzekanie na jedzenie, (“ciagle tylko te sałatki…”)

  • niepotrzebne generowannie stresu (“znowu nie zdążyłam zjeść posiłku o wyznaczonej porze - na pewno jutro bedę znów i kilogram cięższa”),

  • negatywne podejście do całego przedsięwzięcia (“odchudzanie jest bez sensu tak na dłuższą metę…”)


Proces pozbywania się zbędnych kilogramów warto potraktować jako wyzwanie – trudne, ale nie leżące poza naszymi możliwościami. Trzeba nauczyć się myśleć pozytywnie – zarówno o sobie jak i wprowadzanych do codziennego życia zmianach. Nie można tracić celu sprzed oczu a w razie potknięć – nie należy poddawać się tylko wyciągać konstruktywne wnioski.

Trenując schudniesz szybciej

Sposób odżywiania odgrywa kluczową rolę w procesie pozbywania się zbędnych kilogramów, jednak nie należy zapominać o aktywności fizycznej, która z jednej strony przyspiesza pojawianie się upragnionych efektów , a z drugiej sprawia, iż odchudzanie staje się przyjemniejsze. Regularna aktywność fizyczna to sposób nie tylko na pozbycie się mało estetycznej tkanki tłuszczowej, to także najlepsza droga do wymodelowania sylwetki i wyraźną poprawy samopoczucia.

Nie od razu Rzym zbudowano

Niwelowanie skutków wieloletnich zaniedbań żywieniowych wymaga czasu i cierpliwości – w dwa czy trzy tygodnie nie można wypracować szczupłej i zadbanej sylwetki, głównie ze względu na ograniczenia ludzkiej fizjologii. Cudowne i błyskawiczne rozwiązania nie istnieją – warto o tym nie zapominać i nauczyć się doceniać nawet najdrobniejsze postępy. Dodatkowo, rozłożona w czasie i przemyślana redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej, zmniejsza ryzyko odrobienia straconych kilogramów w niedalekiej przyszłości.

Podsumowanie

Odchudzanie i poprawa estetyki sylwetki wiążą się z wieloma wyrzeczeniami i koniecznością zmiany sposobu myślenia. Otwartość na wprowadzane modyfikacje, determinacja w działaniu i cierpliwość są niezbędne do osiągnięcia wymarzonego celu.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę