Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Realizowanie postanowień noworocznych – z przymrużeniem oka

Realizowanie postanowień noworocznych – z przymrużeniem oka
Długa, ułożona w głowie lub też spisana na kartce, lista noworocznych postanowień powoli zaczyna kąsać twoje sumienie. W stresie naobiecywałeś sobie masę rzeczy i teraz jakoś tak – nawet przed samym sobą - głupio się wycofać. Do tego jeszcze lustrzane odbicie (z panem brzuchem na czele) przypomniało o świątecznym obżarstwie. Postanawiasz działać.

Piękne złego początki…

Pierwsze kroki kierujesz na siłownię. Grudzień był miesiącem świętowania, nie warto było kupować karnetu, więc zaczynasz po ponad miesięcznej przerwie. Ale – tego jesteś pewien – forma i kondycja nadal rewelacyjna! Nie będziesz się wygłupiał z treningiem na rozruszanie, od razu ciśniesz na maxa wszystkie partie mięśniowe podczas jednej sesji. Była przerwa, więc organizm jest zregenerowany ;-) Dumny z wykonanego treningu docierasz do domu. Prysznic, kolacja, spać, a następnego dnia… nawet leżenie boli.

Nie jest to fikcja, lecz niestety najprawdziwsza prawda. I to poparta wieloma przykładami.

Jak mądrze zaplanować powrót na siłownię?

  • Jeżeli już doszło do takiej sytuacji, że wracasz na siłownię po dłuższej przerwie, to musisz pamiętać, by ciało na nowo „rozruszać, przygotować do czekającego wysiłku i obciążeń. Chwytanie za ciężary nieadekwatne do aktualnych możliwości, to najprostsza droga do kontuzji. Niekoniecznie jest to najlepszy moment, by sprawdzać, ile np. jesteś w stanie wycisnąć.

  • Absolutną podstawą, na początku wizyty na sali treningowej, będzie rozgrzewka. Nie ograniczaj się tylko do kilku podskoków i wymachów rękoma. Sesje zakończ solidnym rozciąganiem.

  • Podczas treningu wykonuj ćwiczenia bardzo dokładnie, „przypomnij” sobie prawidłową technikę, skup się na szczegółach wykonywanych ruchów.

  • W takiej sytuacji świetnie sprawdzą się: FBW lub też  trening obwodowy.

Więcej na temat treningu dla początkujących i powracających po przerwie :http://potreningu.pl/articles/209/trening-na-dobry-poczatek--act-i-fbw

A jeżeli to ciebie dopadły okrutne bóle mięśniowe po nie do końca przemyślanym treningu? No cóż, podobno najlepiej uczymy się na własnych błędach. Pozostaje pocierpieć i, już z dobrze opracowanym planem działania, wyruszyć na następny trening!