Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Urlopowe błędy, które odbijają się na zdrowiu i sylwetce

Urlopowe błędy, które odbijają się na zdrowiu i sylwetce
Wakacyjne wyjazdy mają to do siebie, iż charakteryzują się ogólnie rozumianym rozluźnieniem atmosfery, co również objawia się pewnymi zaniedbaniami względem zdrowia i sylwetki. Co zrobić, aby tegoroczny urlop nie zaowocował dodatkowymi centymetrami w pasie i pogorszeniem kondycji zdrowotnej? Przede wszystkim należy wystrzegać się podstawowych błędów, wśród których najpopularniejsze to:

Nielimitowane objadanie się

Nadrzędnym celem wakacji jest wypoczynek. Skrupulatne pilnowanie się względem spożywanych pokarmów nie mieści się w kategoriach dotyczących totalnego relaksu. Jednakże jeżeli przyjmuje skrajnie odmienny charakter w postaci niczym nieograniczonej konsumpcji wszystkiego na co nam tylko przyjdzie ochota, w ilościach wywołujących niekiedy mdłości, to wówczas konsekwencje mogą być wyjątkowo przykre. Abstrahując od dodatkowych centymetrów w pasie (1-2 tygodnie niczym nie skrępowanego przejadania się istotnie zaburza estetykę sylwetki), warto wspomnieć również o niestrawności, wzdęciach, biegunkach, zgadze a także kiepskim samopoczuciu. Trudno w warunkach przeciążenia przewodu pokarmowego mówić o przyjemnym i relaksującym wypoczynku… Receptą na tego typu zachowania jest zachowanie zdrowego rozsądku. Całoroczne dbanie o zdrowe odżywianie i aktywny tryb życia pozwalają na pewne rozluźnienie reżimu diety. Warto próbować nowych potraw i deserów, jednakże najlepiej jest pozostać przy określonej liczbie posiłków i nie przesadzać z ilością konsumowanych potraw. Zamiast na ilość, lepiej jest postawić na jakość spożywanych posiłków.

Brak aktywności fizycznej

Wykonywanie ciężkich treningów podczas urlopu nie każdemu może kojarzyć się z ulubioną formą odpoczywania. Jednakże totalna bezczynność (zwłaszcza jeżeli połączona jest z degustacją potraw w każdej napotkanej lodziarni czy budce z kebabami) może dość szybko zaprocentować spadkiem kondycji psycho-fizycznej oraz pogorszeniem składu ciała. Warto zainteresować się aktywnymi formami wypoczynku, niekoniecznie o dużej intensywności. Najważniejsza zasada to czerpanie jak największej przyjemności z podejmowanej aktywności. I tak warto uwzględnić pływanie, taniec, jazdę na rowerze czy też wypróbować coś zupełnie nowego, typu windsurfing. Dzięki otwartemu podejściu względem ruchu, oprócz dobrej kondycji zdrowotnej i psychicznej, skutecznie możemy zapobiegać powstawaniu wakacyjnych „odleżyn”.

Nadmiar alkoholu

Alkohol czy to w postaci kolorowych drinków czy też piwa stanowi nieodłączną część wielu wakacyjnych wyjazdów. Tymczasem nie dość że jest dodatkowe źródło energii (szczególnie w przypadku przesłodzonych drinków, które można sączyć od rana do wieczora), to dodatkowo wpływa na podejmowane przez nas wybory żywieniowe w sposób wybitnie niekorzystny. Zwraca bowiem naszą uwagę w stronę słodkich i słonych przekąsek, a luźna atmosfera sprawia, iż jesteśmy bardziej pobłażliwi względem fast foodów i innych niskojakościowych pokarmów. W przypadku spożywania alkoholu nie istnieje złota recepta – znaczenie posiada przede wszystkim umiar, który łatwiej będzie zachować stawiając przede wszystkim na jego jakość a nie ilość.

Podsumowanie

Wakacje warto również przemyśleć pod względem właściwego odżywiania, co niekoniecznie sprowadza się do przeliczania kalorii i makroskładników oraz odmawiania sobie wszelkich smakołyków. Znaczenie posiada przede wszystkim umiar i zdrowy rozsądek – dzięki tym dwóm aspektom powrót z wakacji nie będzie wiązał się z pogorszeniem zdrowia i estetyki sylwetki.