Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Aktywność fizyczna seniora – na ruch nigdy nie jest za późno!

Aktywność fizyczna seniora – na ruch nigdy nie jest za późno!
Wiele osób w starszym wieku żyje aktywnie, zwraca uwagę na pożywienie, robi wiele, by zarówno ciało, jak i mózg starzały się wolniej. Niestety dla części seniorów bycie „starszym” jest doskonałą wymówką i sposobem na unikanie jakiejkolwiek aktywności. Spacer? Za młodu się nachodziłem. Zdrowe jedzenie? Jestem już w takim wieku, że mogę sobie pozwolić, muszę mieć jakieś przyjemności z życia. Też słyszeliście te argumenty?

Niestety ich finał bywa smutny. Kończy się zgnuśnieniem, brakiem sił i chęci do funkcjonowania, często otyłością i innymi problemami zdrowotnymi. Bycie seniorem nie uprawnia do „odpuszczenia sobie”. Dbać o siebie, korzystać z aktywności fizycznej można w każdym wieku i nigdy nie jest za późno, by rozpocząć aktywne życie! Mądrze dobrane ćwiczenia oraz odpowiednie odżywianie się w znacznym stopniu wpłyną na poprawę samopoczucia oraz jakość życia.

Być seniorem w formie – jak to zrobić?

Kilka pozornie prostych, można by rzec banalnych rad, naprawdę może odmienić życie. Zatem do dzieła!
 

  • Regularne ćwiczenia będą niezmiernie pomocne w zachowaniu zdrowego ciała i przyczynią się do lepszej pracy mózgu.
    Jeżeli do tej pory nie ruszałeś się zbyt dużo, to zacznij działać małymi kroczkami. Dostosuj aktywność do swoich aktualnych możliwości i stanu zdrowia. Spacery, nordic walking, basen, zajęcia dla seniorów w fitness klubach, pilates, joga, tai chi  – możliwości jest wiele, pamiętaj jednak, by przed wprowadzeniem konkretnej aktywności skonsultować się z lekarzem. Nie zmuszaj się do ćwiczeń, jeżeli odczuwasz ból, gdyż może on być sygnałem ostrzegawczym. Powoli, lecz sukcesywnie wydłużaj czas ćwiczeń.

  • Jedz zdrowo! Ryby, mięso, warzywa, owoce, strączki - pokarmy wysoko odżywcze bogate w błonnik koniecznie powinny znaleźć się w twojej diecie. Takie jedzenie nie tylko spowoduje, że będziesz czuł się lepiej, lecz może także sprawić, że będziesz wyglądać młodziej od swoich niedbających o siebie rówieśników.

  • Nie zamykaj się w czterech ścianach, lecz bierz czynny udział w życiu towarzyskim, korzystaj z zajęć, np.: Kluby Seniora czy też Uniwersytet Trzeciego wieku oferują całą gamę „rozrywek”. Dzięki temu będziesz miał możliwość odświeżyć stare znajomości i nawiązać nowe.

Osobom w starszym wieku wydaje się, że nic ciekawego ich nie spotka, stają się coraz mniej aktywne, nie widzą potrzeby działania. W takim wypadku dobrze jest stawiać sobie konkretne, możliwe do zrealizowania cele i jasno precyzować korzyści wynikające z podejmowanych wysiłków.

Co można zyskać dzięki ćwiczeniom?
 

  • Ogólną oprawę zdrowia, mniejsze problemy z sercem

  • Mocniejsze mięśnie, które będą stanowiły wzmocnienie i ochronę m.in. kolan, kręgosłupa

  • Większy zakres ruchu – niezmiernie istotny przy wykonywaniu choćby najprostszych czynności, takich jak podniesienie czegoś z ziemi czy też zawiązanie sznurowadeł

  • Lepszą postawę, bardziej sprężystą, elastyczną sylwetkę

  • Poprawę zmysłu równowagi oraz koordynację ruchową

Warto? Oczywiście, że warto!

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę