Jak  schudnąć po wakacjach?

Wystarczy zaledwie kilka tygodni by dostrzec wyraźne efekty! W większości przypadków powrót do równowagi po letnich szaleństwach trwa około kilku tygodni. Przy regularnym treningu fizycznym okres ten wystarcza by osiągnąć widoczną, korzystną zmianę w kompozycji ciała i kondycji fizycznej. Wiele osób jednak po pierwszych sukcesach i „naładowaniu akumulatorów” odczuwa chęć dalszej pracy nad estetyką sylwetki, w takich sytuacjach warto jest ułożyć dietę zapewniającą pewien deficyt energetyczny, co umożliwi konsekwentne i skuteczne pozbywanie się rezerw tłuszczowych.

Przeczytaj koniecznie:

Jak szybko odrobić formę po wakacjach

Nie stosuj żadnych cudownych diet!

Niestety nie ma magicznych sposobów na to, by w ciągu kilku dni pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Istnieją jednak skuteczne metody, aby proces powrotu do przedwakacyjnej formy wyraźnie przyspieszyć. Przede wszystkim zamiast stosowania wymyślnych diet zacząć należy od gruntownego posprzątania codziennego jadłospisu. Już samo wyeliminowanie śmieciowego jedzenia, które przez okres wakacyjnej sielanki zdążyło na stałe zadomowić się w codziennym menu, może przynieść wyraźne korzyści dla zdrowia, samopoczucia i przede wszystkim – sylwetki.

Zrób porządek w swoim jadłospisie!

Z diety bezwzględnie zniknąć muszą dania takie jak frytki, pizza, hamburgery, hot-dogi, desery lodowe, zapiekanki, kebaby, tortille. W ich miejsce powinny pojawić się dania gotowane, pieczone, grillowane lub duszone, oparte na chudych gatunkach mięsa, rybach morskich, świeżych i gotowanych warzywach, nisko przetworzonych technologicznie źródłach skrobi takich jak brązowy ryż, makaron z pełnego ziarna, grube kasze, ziemniaki uzupełnione lekkimi sosami na bazie jogurtu i oliwy z oliwek. Niezdrowe przekąski: chipsy, słodycze, prażone fistaszki czy paluszki zastąpione winny zostać świeżymi i suszonymi owocami oraz niesolonymi i nieprażonymi orzechami. Słodkie napoje zastąpić należy wodą, energy drinki – kawą i zieloną herbatą bez cukru. Warto także zadbać o pewną regularność posiłków.

Rozsądne zmiany niosą za sobą wiele korzyści!

Już sam powrót do zdrowych nawyków żywieniowych przynieść może efekty lepsze niż nie jedna odchudzająca dieta, dodatkowo przyczyniając się do poprawy zdrowia, kondycji i samopoczucia. Co więcej dzieje się to bez zamierzonych restrykcji kalorycznych, bez głodzenia się, bez wprowadzania morderczych sesji treningowych. Sam fakt zmiany bazowych składników diety sprawia, że zaczynamy jeść mniej, poza tym organizm jest bardziej skory do spalania zgromadzonych zapasów, a mniej skłonny do ich magazynowania, co stwarza środowisko idealne do pracy nad zmniejszeniem masy i poprawy składu ciała. Warunkiem jest jednak taka kompozycja jadłospisu by zapewniał on dowóz wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. Dieta powinna być więc urozmaicona i optymalnie zbilansowana.

Wystarczy zaledwie kilka tygodni by dostrzec wyraźne efekty!

W większości przypadków powrót do równowagi po letnich szaleństwach trwa około kilku tygodni. Przy regularnym treningu fizycznym okres ten wystarcza by osiągnąć widoczną, korzystną zmianę w kompozycji ciała i kondycji fizycznej. Wiele osób jednak po pierwszych sukcesach i „naładowaniu akumulatorów” odczuwa chęć dalszej pracy nad estetyką sylwetki, w takich sytuacjach warto jest ułożyć dietę zapewniającą pewien deficyt energetyczny, co umożliwi konsekwentne i skuteczne pozbywanie się rezerw tłuszczowych.

Zawsze możesz skorzystać z pomocy dietetyka!

Szczególnie warto wtedy zasięgnąć porady dietetyka, który zadba o to, by dieta została prawidłowo dopasowana nie tylko do celu, ale także potrzeb organizmu ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zdrowotnych oraz długofalowych efektów. Warto pamiętać o tym, że jadłospis powinien mieć „charakter dynamiczny,” a wraz z kolejnymi straconymi kilogramami należy go konsekwentnie modyfikować tak, aby nie pojawiła sie stagnacja. Powielanie w kółko tego samego menu, bazowanie na tych samych założeniach programowych Ne koniecznie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.

Odpowiednio dopasowany trening to klucz do sukcesu!

Podobnie wygląda sytuacja w kwestii treningu. O ile w pierwszych dniach po „wakacyjnej labie” już samo  zwiększenie aktywności fizycznej będzie skutkować zmianami w estetyce sylwetki, o tyle najpóźniej po kilku tygodniach warto zaplanować kompleksową strategię walki z nadprogramowymi kilogramami w taki sposób, aby progres był nieustający i konsekwentny. Szczególnie istotne wydają się tutaj kwestie dotyczące stopniowego wzrostu intensywności wysiłku (bicie rekordów od razu po wakacyjnej przerwie nie jest dobrym pomysłem), a następnie jego periodyzacja.

Trener pomoże dostosować trening do Twojego celu i Twoich możliwości!

W kwestii dopasowania programów treningowych do indywidualnych potrzeb każdej osoby, niezwykle cenna okazać się może wiedza i doświadczenie wykwalifikowanego trenera. Ma to szczególnie istotne znaczenie w przypadku osób na poziomie początkującym i średniozaawansowanym, zwłaszcza – niezadowolonych z dotychczasowych postępów. Nieraz wystarczy kilka wskazówek specjalisty by przełamać impas i zanotować pierwsze rezultaty.

Podsumowanie

Jeśli z wakacyjnych wojaży oprócz niezapomnianych wrażeń i pięknej opalenizny przywiozłaś czy też przywiozłeś kilka dodatkowych kilogramów, to nie panikuj – są skuteczne sposoby na to by się z nimi uporać. Potrzebujesz jednak nie tylko determinacji, ale również odpowiednio dopasowanych metod. Zacznij od stopniowego wprowadzania zmian w diecie oraz konsekwentnego zwiększania ruchowej aktywności. Pamiętaj też, że w razie potrzeby zawsze możesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanych specjalistów.

Źródła: www.telegraph.co.uk