Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Ciągle tylko ten ryż, makaron i ziemniaki… Kilka pomysłów na urozmaicenie diety!

Ciągle tylko ten ryż, makaron i ziemniaki… Kilka pomysłów na urozmaicenie diety!

PoTreningu

Gdyby schematycznie opisać typowy obiad osoby aktywnej fizycznie i dbającej o zdrowie, to okazało by się, że w większości przypadków jest to mięso + ryż (albo makaron czy ziemniaki) + surówka. Wariacji na temat przygotowania mięsa i surówek jest mnóstwo – natomiast wartościowe modyfikacje na temat makaronu, ryżu lub ziemniaków są już znacznie mniej popularne. Tymczasem przy odrobinie inwencji można wręcz zrewolucjonizować oblicze tych produktów żywnościowych oraz wzbogacić o dodatkowe walory prozdrowotne.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Ryż

Ryż curry i ryż paprykowy

Przepis banalnie prosty – odmienia nie tylko smak ryżu, nadaje mu także interesujących kolorów, dzięki czemu pobudzony zostanie zarówno zmysł smaku jak i wzroku. Wystarczy do połowy zjadanej porcji ryżu dodać curry i starannie wymieszać. Natomiast drugą połowę wymieszać z papryką ostrą lub słodką. Aby dodatkowo uatrakcyjnić danie, zachęcam do uformowania ryżowych „babek”. Wystarczy do opłukanej zimną wodą filiżanki lub miseczki nałożyć ryż dość mocno go ubijając, a następnie uformować na talerzu „babkę”  z ryżu. Dzięki temu, nie tylko przypomną nam się zabawy w piaskownicy, ale także spożywany posiłek nabierze eleganckiego charakteru.

Ziemniaki

Puree ziemniaczane

Sposobów na wykonanie ziemniaczanego puree jest całe mnóstwo. Szczególnie interesującym pomysłem, jest zmiksowanie ugotowanych uprzednio ziemniaków z dodatkiem mleka i innych warzyw.  I tak na przykład bardzo dobrze smakują ziemniaki zmiksowane z ugotowaną marchewką, przyprawione szczyptą gałki muszkatołowej. Można również poeksperymentować z brokułami, zielonym groszkiem, kalafiorem oraz szpinakiem. I w tym przypadku ziemniaki nabiorą nowego charakteru, a danie  zyska na atrakcyjności. Posiłek po prostu przestanie być nudny.

Makaron

Makaron z sosem orzechowo- bakłażanowym

Średniej wielkości bakłażana upiecz w piekarniku w temp. około 180 stopni (przez mniej więcej 20-30 minut). Po lekkim przestudzeniu zdejmij z niego skórę, pokrój  na mniejsze kawałki, a następnie zmiksuj z dodatkiem niewielkiej garści orzechów włoskich i czosnku. Dodaj oliwy z oliwek w ilości, która sprawi, że sos nabierze kremowej konsystencji. Przypraw całość pieprzem, solą i natką pietruszki. Tak przygotowanym sosem polej makaron bezpośrednio przed spożyciem.

Podsumowanie

Jak widać dania z ryżem, makaronem czy ziemniakami wcale nie muszą być nudne. Pamiętaj, że zdrowa dieta to dieta urozmaicona, dlatego nie zmuszaj się do jedzenia ciągle tych samych nudnych potraw.