Ciągle tylko ten ryż, makaron i ziemniaki… Kilka pomysłów na urozmaicenie diety!

Gdyby schematycznie opisać typowy obiad osoby aktywnej fizycznie i dbającej o zdrowie, to okazało by się, że w większości przypadków jest to mięso + ryż (albo makaron czy ziemniaki) + surówka. Wariacji na temat przygotowania mięsa i surówek jest mnóstwo – natomiast wartościowe modyfikacje na temat makaronu, ryżu lub ziemniaków są już znacznie mniej popularne. Tymczasem przy odrobinie inwencji można wręcz zrewolucjonizować oblicze tych produktów żywnościowych oraz wzbogacić o dodatkowe walory prozdrowotne.

Przeczytaj koniecznie:

Dlaczego dieta powinna być urozmaicona?

Ryż

Ryż curry i ryż paprykowy

Przepis banalnie prosty – odmienia nie tylko smak ryżu, nadaje mu także interesujących kolorów, dzięki czemu pobudzony zostanie zarówno zmysł smaku jak i wzroku. Wystarczy do połowy zjadanej porcji ryżu dodać curry i starannie wymieszać. Natomiast drugą połowę wymieszać z papryką ostrą lub słodką. Aby dodatkowo uatrakcyjnić danie, zachęcam do uformowania ryżowych „babek”. Wystarczy do opłukanej zimną wodą filiżanki lub miseczki nałożyć ryż dość mocno go ubijając, a następnie uformować na talerzu „babkę”  z ryżu. Dzięki temu, nie tylko przypomną nam się zabawy w piaskownicy, ale także spożywany posiłek nabierze eleganckiego charakteru.

Ziemniaki

Puree ziemniaczane

Sposobów na wykonanie ziemniaczanego puree jest całe mnóstwo. Szczególnie interesującym pomysłem, jest zmiksowanie ugotowanych uprzednio ziemniaków z dodatkiem mleka i innych warzyw.  I tak na przykład bardzo dobrze smakują ziemniaki zmiksowane z ugotowaną marchewką, przyprawione szczyptą gałki muszkatołowej. Można również poeksperymentować z brokułami, zielonym groszkiem, kalafiorem oraz szpinakiem. I w tym przypadku ziemniaki nabiorą nowego charakteru, a danie  zyska na atrakcyjności. Posiłek po prostu przestanie być nudny.

Makaron

Makaron z sosem orzechowo- bakłażanowym

Średniej wielkości bakłażana upiecz w piekarniku w temp. około 180 stopni (przez mniej więcej 20-30 minut). Po lekkim przestudzeniu zdejmij z niego skórę, pokrój  na mniejsze kawałki, a następnie zmiksuj z dodatkiem niewielkiej garści orzechów włoskich i czosnku. Dodaj oliwy z oliwek w ilości, która sprawi, że sos nabierze kremowej konsystencji. Przypraw całość pieprzem, solą i natką pietruszki. Tak przygotowanym sosem polej makaron bezpośrednio przed spożyciem.

Podsumowanie

Jak widać dania z ryżem, makaronem czy ziemniakami wcale nie muszą być nudne. Pamiętaj, że zdrowa dieta to dieta urozmaicona, dlatego nie zmuszaj się do jedzenia ciągle tych samych nudnych potraw.