Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

Odchudzasz się? Zacznij od zmian w kuchni!

Odchudzasz się? Zacznij od zmian w kuchni!
Zdrowe nawyki żywieniowe wprowadzać należy w sposób przemyślany, dlatego też warto zwrócić uwagę na to jak zaaranżowana jest kuchnia oraz miejsce, w którym spożywane są posiłki. Wprowadzenie zmian, ułatwiających stosowanie zdrowych nawyków żywieniowych nie wymaga zakupu ultranowoczesnych, super-zaawansowanych sprzętów i naczyń kuchennych wykonanych przy pomocy kosmicznej technologii, ani też gruntownego remontu – wystarczy zastosować kilka prostych trików, dzięki którym unikniesz zbędnych pokus oraz trudności związanych z „uzdrawianiem” jadłospisu.

Wyczyść blaty kuchenne -  mamy tendencje do podjadania tego, co znajduje się w zasięgu wzroku i ręki. Bardzo często robimy to nieświadomie. Wizyta w kuchni – choćby po szklankę wody, może zakończyć się odruchowym przegryzieniem ciasteczka lub cukierka, które zachęcająco prezentują się w widocznym miejscu.   Dlatego, aby nie wystawiać się na pokuszenie – pozbądź się wszelkich śmieciowych przekąsek, a już na pewno nie trzymaj ich w widocznych miejscach. Kwestia ta dotyczy nie tylko blatów, ale także szafek, z których często korzystasz czy też lodówki. Pamiętaj, jak mówi stare powiedzenie „czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”.

Wyeksponuj owoce i wartościowe przekąski -  w  kuchni, którą zgodnie z powyższą wskazówką wyczyściłeś z żywieniowych śmieci,  warto w widocznym miejscu umieścić kosz z umytymi i gotowymi do spożycia owocami lub warzywami. W strategicznych miejscach można także postawić miskę z orzechami, co powinno skutecznie odwrócić naszą uwagę i myśli od niezdrowych przekąsek.

Przeorganizuj lodówkę – zacząć należy od pozbycia się produktów, które zdecydowanie kolidują z zasadami zdrowego odżywiania, czyli przede wszystkim wysoko przetworzonej żywności zasobnej w cukry i niezdrowe tłuszcze ( owocowych jogurtów i serków, past pseudo-rybnych, majonezowych sałatek, niskojakościowych wędlin, słodyczy, etc.) . Na wysokości oczu, w widocznym miejscu  warto umieścić produkty najbardziej pożądane w diecie, czyli warzywa, owoce, nabiał, ugotowane mięso, etc. 

Popraw kuchenne feng shui – samodzielne przygotowywanie potraw pozwoli Ci przejąć kontrolę nad tym co jesz, warto zatem zadbać o to, aby przebywanie w kuchni  było przyjemne. Dbanie o czystość mikrobiologiczną to kwestia nadrzędna, pobyt w kuchni mogą jednak także uatrakcyjnić drobne akcesoria, również niekoniecznie związane z kuchnią i gotowaniem, takie jak choćby radio czy bukiet świeżych kwiatów.

Nakładaj jedzenie bezpośrednio na talerz – umieszczanie półmisków i garnków z potrawami na stole nie jest najlepszym rozwiązaniem, utrudnia bowiem kontrolowanie ilości pochłanianego jedzenia. Jedzenie warto zostawić w garnkach na kuchence lub na blacie – wówczas za każdym razem sięgnięcie po dokładkę będzie wiązało się z koniecznością  wstania od stołu.

Podsumowanie

Jedzenie i sposób jego przygotowania determinują jakość wprowadzanych nawyków żywieniowych. Dlatego kuchnia, określana często „sercem domu” powinna być zaaranżowana w sposób przemyślany, tak by przebywanie w niej było przyjemne i ułatwiało przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków. 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę