Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Chesz rzucić palenie? Zapisz się na siłownie!

Chesz rzucić palenie? Zapisz się na siłownie!

PoTreningu

Trening z obciążeniem ukierunkowany jest zazwyczaj na poprawę estetyki sylwetki poprzez przyrost tkanki mięśniowej, a także wzrost zdolności wysiłkowych, takich jak siła i wytrzymałość . Okazuje się jednak, że praktyczny wymiar pozytywnych skutków wynikających z podjęcia fizycznej aktywności może być o wiele większy. Jak wykazują badania, szczególne profity mogą z treningu siłowego wyciągnąć palacze tytoniu, którzy chcieliby zerwać z nałogiem.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Wcześniejsze eksperymenty dotyczyły jedynie ćwiczeń aerobowych i przeprowadzane były na palących kobietach. W badaniu pilotażowym przeprowadzonym niedawno przez grupę naukowców pod kierownictwem dr Ciccolo wzięło udział 25 palaczy: mężczyzn i kobiet. Wszyscy uczestnicy poddawani byli sesją poradnictwa związanego z rzucaniem nałogu tytoniowego, a także otrzymali plaster nikotynowy. Dokonano jednak podziału na dwie grupy.

Część osób została poddana regularnym treningom oporowym trwającym 60 minut, dwa razy w tygodniu . Wysiłek obejmował 10 podstawowych ćwiczeń, a także co trzy-tygodniową progresję ciężaru i intensywności. Uczestnicy z grupy kontrolnej zamiast trenować – brali udział w pokazie filmów na temat zdrowego trybu życia dwa razy w tygodniu.

Pod 12 tygodniach, 16% trenujących palaczy nie tylko rzuciło palenie, ale również zmniejszyło całkowitą masę ciała i poziom tkanki tłuszczowej. W grupie kontrolnej z nałogiem udało się zerwać jedynie 8% osób, niestety wszystkie doświadczyły przyrostu masy ciała i poziomu tkanki tłuszczowej.

Wnioski z tego badania są wyjątkowo optymistyczne: trening siłowy zwiększa szansę na rzucenie palenia ponad dwukrotnie, a przy tym zapobiega skutkom ubocznym, takim jak przyrost masy ciała i wzrost poziomu zatłuszczenia. Chcesz rzucić palenie? Zapisz się na siłownię!

Resistance training as an aid to standard smoking cessation treatment: a pilot study. Ciccolo JT, Dunsiger SI, Williams DM, Bartholomew JB, Jennings EG, Ussher MH, Kraemer WJ, Marcus BH.





W artykule mówimy o: Trening Zdrowie Poprawa kondycji