Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
 Cztery skłonności, które niekorzystnie odbijają się na wyglądzie!

Cztery skłonności, które niekorzystnie odbijają się na wyglądzie!

PoTreningu

Pozornie nieszkodliwe przyzwyczajenia mogą w sposób istotny zaburzać proces kształtowania sylwetki. Czasem wystarczy dokonać naprawdę niewielkich zmian, aby uzyskać zaskakująco pozytywne efekty – czy to zdrowotne czy to związane z kompozycją ciała. Poniżej przedstawiam listę niezdrowych nawyków, które są odpowiedzialne za niekorzystne zmiany w Twoim wyglądzie i które utrudniają Ci pracę nad Twoją formą.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Skłonność do folgowania sobie

W określonych sytuacjach człowiek posiada skłonność do tzw. „odpuszczania” – choćby w ramach oszczędności czasu. Tego typu sytuacje występują np. podczas robienia zakupów. Czytanie etykiet to podstawa świadomego odżywiania, ale często mówimy sobie: „a co tam – raz nie zawsze” i w koszyku lądują produkty zawierające potężną dawkę cukrów, konserwanty czy kwasy tłuszczowe trans. Podobnie łatwo przychodzi nam odpuszczać sobie regularną aktywność fizyczną – zazwyczaj jednak znajdujemy przekonywujące dla nas samych usprawiedliwienie. Tymczasem kształtowanie sylwetki – budowanie masy mięśniowej czy redukcja tkanki tłuszczowej, wymagają konsekwentnego postępowania. Zbytnia pobłażliwości i uleganie chwilowym impulsom na pewno nie sprawią, że osiągniemy zadowalające efekty.

Oszczędzanie energii za wszelką cenę

Skłonność do minimalizowania wysiłku wkładanego choćby w wykonywanie codziennych czynności to zmora naszych czasów. Normą jest poruszanie się wyłącznie samochodem (choćby do sklepu położonego 100 metrów od naszego domu), korzystanie z wind czy ruchomych schodów, wysługiwanie się innymi (mógłbyś podać mi widelec, jest w pierwszej szufladzie…). Oszczędzanie zasobów energetycznych wiąże się także z ograniczeniem przygotowywania samodzielnych posiłków – wygodniej jest zakupić gotowe danie, a następnie odgrzać je w piekarniku czy mikrofalówce. Tymczasem wszelkie gotowce, w tym również sałatki i surówki charakteryzują się obniżoną wartością odżywczą w porównaniu z samodzielnie przygotowywanymi odpowiednikami.

Samooszukiwanie się

Niedoszacowanie codziennie spożywanych produktów żywnościowych, wypieranie z pamięci pośpiesznie zjedzonych batonów czy chipsów, a następnie głośne przekonywanie siebie i innych, że jest się na diecie  - to również bardzo popularna tendencja. Z czasem sami zaczynamy wierzyć w to co mówimy, to znaczy - jak bardzo zdrowo się odżywiamy i jak ciężko trenujemy. W rzeczywistości większość czasu spędzamy z paczką ciastek przed telewizorem lub komputerem. Istnieją również mniej spektakularne formy samooszukiwania się – np. związane ze stosowaniem cudownie działających diet odchudzających, zapewniających utratę 20kg tłuszczu w ciągu tygodnia bez efektu jo-jo.

Wzbudzanie poczucia winy

Wzbudzając w sobie dotkliwe poczucie winy w związku ze zjedzeniem czegoś wybitnie niezdrowego i niezgodnego z reżimem dobrowolnie narzuconego sposobu odżywiania sprawia, że za owy występek płacimy podwójnie – stres dodatkowo utrudnia pracę nad estetyką sylwetki. Dlatego nigdy nie należy popadać w rozpacz czy użalać się nad sobą, ale skoncentrować się na konstruktywnych możliwościach zrehabilitowania się. Jedzenie w żadnym wypadku nie powinno  wywoływać silnych skrajnie negatywnych  emocji – można w ten sposób zapracować sobie na problemy natury psychologicznej – związane z zaburzeniami odżywiania, a także znacznie utrudnić pracę nad estetyką sylwetki.

Podsumowanie

Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna ukierunkowane na osiągnięcie konkretnego celu mogą być sabotowane przez nasze naturalne skłonności do określonych zachowań. Dlatego należy przeanalizować swój sposób postępowania i zastanowić się czy nieopatrznie nie działamy na swoja niekorzyść.



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Odchudzanie