Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Chcesz odmienić swój wygląd? Trenuj nie tylko mięśnie, ale i mózg!

Chcesz odmienić swój wygląd?  Trenuj nie tylko mięśnie, ale i mózg!
Wypracowywanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zwiększanie aktywności fizycznej traktowane jest standardowo w kategoriach smutnej konieczności. Stereotypowe myślenie, trudności z samokontrolą i silną wolą sprawiają, iż wydaje nam się, że osiągnięcie zadowalających rezultatów – w postaci poprawy zdrowia i wyglądu, możliwe jest tylko i wyłącznie przez wyjątkowo wybitne i silne jednostki. Tymczasem rozwiązanie jest prostsze niż Ci się wydaje – oprócz ćwiczenia muskułów musisz w swojej strategii uwzględnić gimnastykę mózgu oraz nastawienia psychicznego.

Umysł a niezdrowe nawyki żywieniowe

Lata niezdrowych praktyk przyzwyczaiły nas do nawykowego jedzenia i tak w związku z tym przestajemy się zastanawiać nad zasadnością swojego postępowania. Przykładowo:  idziesz do kina – musisz zjeść kubełek przesolonego popcornu i wypić litr coli, a  kawa wymaga towarzystwa słodyczy. Sytuacji i emocji, które mózg kojarzy z niezdrowym jedzeniem  jest naprawdę bardzo wiele  i kluczem do sukcesu jest wyłączenie tego odruchowego sięgania po słabej jakości pożywienie – zwłaszcza wtedy kiedy nawet nie dokucza nam głód.

Trening i metoda drobnych kroków

Bez wątpienia dobrą wiadomością jest fakt, iż można wytrenować umysł w ten sposób, by zerwać niezdrowe powiązania  pomiędzy żywnością a konkretnymi zdarzeniami, okolicznościami czy emocjami. Kluczową sprawą jest trenowanie samokontroli i silnej woli. Warto zacząć od wprowadzania małych, ale konsekwentnych  zmian w swoim sposobie życia i odżywiania. Bo nawet niewielkie modyfikacje mogą wywołać znaczne efekty, pod warunkiem, że będą systematycznie powtarzane. Zacznij od śniadania- jadłeś do tej pory codziennie kajzerkę z masłem czekoladowym i popijałeś herbatą z cukrem? Zamień ten zestaw bez żalu na pożywną owsiankę z mlekiem, orzechami i świeżymi owocami. Choć na początku możesz mieć trudności z przestawieniem się na nową opcję śniadaniową – to po pewnym czasie nie będziesz sobie wyobrażał tego posiłku w innej formie.

Przekwalifikuj swój mózg!

Musisz przekwalifikować swój umysł, tak aby śniadanie kojarzyło się z owsianką a nie śmieciowym jedzeniem. W tym celu należy jeść świadomie – masz ochotę na pączka zamiast owsianki, najpierw pomyśl – np. o swoim brzuchu czy  zapchanych arteriach.   Choć jest to kwestią mocno indywidualną, to jednak naukowcy uważają, iż okres adaptacyjny w przypadku wdrażania zdrowych nawyków żywieniowych wynosi średnio 21 dni. Po tym czasie myślenie o poranku o bułce z masłem czekoladowym nie powinno nam zaprzątać głowy, a jedzenie owsianki (czy innej zdrowej żywności) nie powinno być żadnym wyzwaniem dla siły woli . Warunkiem jest oczywiście wdrażanie rozsądnych modyfikacji żywieniowych a nie restrykcyjnych i bezsensownych planów redukcyjnych.

Mózg kontroluje powstawanie nowych nawyków!

Mózg zaprogramowany jest w ten sposób, aby zmiany (zwłaszcza nawyków ugruntowanych przez lata!) wywoływały opór oraz strach. Uczymy się poprzez powtarzanie, a tworzenie nowych nawyków wiąże się z koniecznością wytworzenia nowych połączeń pomiędzy neuronami – co wymaga czasu. Pocieszający jest fakt, iż nowy nawyk w miarę powtarzania i ćwiczenia staje się silniejszy od poprzedniego. Kluczem do sukcesu w drodze do uzyskania ładniejszej sylwetki i poprawy zdrowa jest zatem systematyczność w powielaniu prawidłowych zachowań – do czasu aż staną się nawykiem.

Podsumowanie

Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych, choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę,  wiąże się z koniecznością wytrenowania mózgu, który może stanowić  największą przeszkodę w drodze do uzyskania wymarzonej sylwetki czy poprawy zdrowia. Dlatego jeżeli zależy Ci na sukcesie pracuj także nad sposobem myślenia, jedz świadomie i wprowadzaj sukcesywnie zmiany do swojego życia. Systematyczność w działaniu to klucz, który pomoże Ci wypracować zdrowe nawyki żywieniowe.    

W artykule mówimy o: Poprawa kondycji