Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Suplementy wspomagające odchudzanie

Suplementy wspomagające odchudzanie

PoTreningu

W programach ukierunkowanych na szybką utratę masy ciała potrzebna jest nie tylko odpowiednia dieta, ale również aktywność fizyczna i przemyślana suplementacja. Odpowiedni dobór suplementów jest w stanie wyraźnie przyspieszyć tempo utraty tkanki tłuszczowej, a także zminimalizować ryzyko wystąpienia niedoborów pokarmowych wynikających ze zmniejszenia spożycia pokarmu. Nie bez znaczenia jest także ich hamujący wpływ na apetyt. Niestety wiele z dostępnych na rynku preparatów nie wykazuje deklarowanego działania, stąd też konieczna jest pewna selekcja. Poniżej zaproponuję konkretny zestaw suplementów, które w kompleksowy sposób przyczynią się do maksymalizacji tempa utraty tkanki tłuszczowej.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Podstawą Twojego zestawu powinny być: odżywka białkowa, kwasy tłuszczowe omega 3 i preparat błonnikowy. Odpowiednio wysoka podaż białka przyspiesza metabolizm i hamuje łaknienie. Dodatkowo odzywka proteinowa jest słodka (ale praktycznie nie zawiera cukru) i potrafi „zastąpić” porcję łakoci w chwili kryzysu. Błonnik uzupełnia sycący potencjał białka, spowalnia opróżnianie żołądka i promuje rozwój korzystnej mikroflory jelitowej oraz reguluje motorykę przewodu pokarmowego. Kwasy tłuszczowe omega 3 wpływają na wiele parametrów metabolicznych „usprawniając” przemianę materii i pracę układów: krążenia i nerwowego.

Żaden z w/w preparatów nie powoduje jednak spektakularnych efektów, dlatego perełką tego zestawu jest dobry „spalacz tłuszczu”, czyli preparat, który zwiększa wydatkowanie energii. Składniki aktywne w nim zawarte (kofeina, zielona herbata, synefryna, kapsaicyna i inne) nasilają tempo przebiegu przemian metabolicznych powodując, że w danej jednostce czasu spalane jest więcej kalorii, np. tych zmagazynowanych na brzuchu czy w okolicach bioder. W wypadku preparatów tego typu warto zaczynać od mniejszych dawek i sukcesywnie je zwiększać wraz ze wzrostem tolerancji. Zazwyczaj przyjmuje się porcję 2 – 3 razy dziennie przed posiłkami, jak i przed wysiłkiem fizycznym – do którego wszystkich mniej aktywnych serdecznie zachęcam.

Uzupełnieniem tego zestawu może być wapń. Pierwiastek ten wykazuje ciekawą zdolność do wiązania się z kwasami tłuszczowymi utrudniając ich wchłanianie, dzięki czemu obniża kaloryczność posiłku. Istotne także jest, że wiele osób nie dostarcza odpowiedniej ilości wapnia z diety, zwłaszcza w okresie odchudzania pierwiastek ten można potraktować jako deficytowy.

W okresie końcowym, np. 2 – 4 dni przed zabawą sylwestrową warto włączyć preparat o działaniu lekko odwadniającym. Jest specjalna kategoria suplementów diety, które w naturalny sposób wspomagają usuwanie nadmiaru zgromadzonych płynów i tym samym umożliwiają pozbycie się zbędnego balastu i zmniejszenie masy ciała. Warto by preparat zawierał takie składniki jak wyciąg z mniszka lekarskiego, pokrzywę czy skrzyp polny. Takie środki należy jednak stosować nie dłużej niż pięć dni, warto także w tym czasie uzupełniać elektrolity.

Suplementacja jest uzupełnieniem zabiegów żywieniowych, jednak przy starannie dopracowanej diecie może zdecydowanie zwiększyć jej odchudzający potencjał. Zaproponowany tutaj zestaw przeznaczony jest dla osób, dla których liczy się przede wszystkim skuteczność.