Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czy pierś z kurczaka z ryżem to obowiązkowa pozycja w diecie ukierunkowanej na przyrost masy ciała?

Czy pierś z kurczaka z ryżem to obowiązkowa pozycja w diecie ukierunkowanej na przyrost masy ciała?
Jeśli przeglądałeś już „modelowe” diety sportowe albo też sam zabierałeś się za układanie własnej, bardzo prawdopodobne, że w Twojej świadomości zakorzeniło się przekonanie, że idealnym posiłkiem w diecie ukierunkowanej na przyrost masy ciała jest gotowana pierś z kurczaka z ryżem. I tak oto wiele osób na podobnej zasadzie i w podobnym przeświadczeniu powiela schemat w przekonaniu, że podążają jedyną słuszną drogą. Czy tak jest w istocie?

Choć filet z kurczaka to znakomite źródło białka, a ryż – to dobre źródło złożonych węglowodanów, to nie ma obowiązku wmuszania w siebie posiłku składającego się akurat z tych dwóch produktów żywnościowych. Zwłaszcza w tzw. czystej formie, bez dodatków sosów, warzyw, przypraw.

Jeśli masz problem z budowaniem masy musisz jeść kalorycznie i smacznie. Gotowana pierś z kurczaka z ryżem nie każdemu smakuje, a poza tym trudno dostarczyć odpowiedniej liczby kalorii z tak skomponowanego posiłku. Torebka ryżu to około 350kcal, 100g piersi z kurczaka – około 80 – 90kcal. Ile kalorii jesteś w stanie dostarczyć z takiego posiłku za jednym razem? Bo jeśli należysz do osób z szybką przemianą materii, a do tego jesteś aktywny fizycznie, najprawdopodobniej potrzebujesz łącznie około 3500 – 4500kcal w ciągu dnia.

Co więc jeść? Jeśli kurczak z ryżem Ci smakuje, to jedz go do woli, żeby podbić kaloryczność posiłku dodaj do niego tłuszczu. Może być np. oliwa z oliwek. Możesz polać nią ryż, a najlepiej – zrobić z jej udziałem sałatkę. Jeśli natomiast nie przepadasz za ryżem czy suchą piersią, to nie ma powodu aby odmawiać sobie ziemniaków, kaszy czy nawet makaronu. Podobnie udziec z kurczaka, tłusta ryba, karkówka lub stek będą opcją przynajmniej równie korzystną jak nudny filet z kurczaka. Przy okazji natomiast – bardziej kaloryczną.

Wiedz, że nawet najlepsze danie czy to pod względem odżywczym czy smakowym może stracić swoje „właściwości”, jeśli powielane jest w niezmienionej formie przez długi czas. Nie bój się zmian i eksperymentów, nie trwaj bezustannie przy tym samym menu. Pamiętaj, że nuda spowolnić może postęp i odebrać motywację.


 

W artykule mówimy o: Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę