Czy Twoja dieta sprawia, że jesteś nieszczęśliwy?

Sposób odżywiania może być jednym z istotnych czynników wpływających na nastrój i samopoczucie. Jeżeli odczuwasz spadek formy psychicznej, spróbuj zlustrować swoją dietę i nawyki żywieniowe. „Bycie na diecie” – czy to ukierunkowanej na redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej czy na przyrost tkanki mięśniowej nie musi być męką ponad nasze siły, warto jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mogą odbić się niekorzystnie na samopoczuciu.

Przeczytaj koniecznie:

Bez silnej motywacji nie schudniesz!

Brak efektów

W imię uzyskania upragnionego celu jesteśmy naprawdę w stanie wiele poświęcić – czasu, pieniędzy i zaangażowania. W dodatku często wydaje nam się, iż tempo postępów powinno być adekwatne do poniesionych wyrzeczeń. Kiedy efekty nie występują tak szybko jak byśmy sobie tego życzyli, samopoczucie znacznie się pogarsza, pojawia się frustracja i niepotrzebny stres, które dodatkowo utrudniają uzyskanie zadowalających rezultatów. W takim wypadku należy zrewidować swoje podejście i wnikliwie przeanalizować sposób odżywiania. Należy pamiętać, iż skutków zaniedbań żywieniowych, na które pracowaliśmy latami nie można zniwelować od tak – w ciągu kilku dni czy tygodni. Nie należy także zapominać, iż sposób odżywiania należy dopasować do potrzeb i możliwości naszego organizmu – brak postępów może wiązać się z koniecznością wprowadzenia stosownych modyfikacji – kaloryczności czy rozkładu makroskładników.

Niesmaczne posiłki  

Jedzenie poza aspektem czysto fizjologicznym, stanowi jedną z największych przyjemności w życiu. Niezależnie na jaki cel ukierunkowany jest nasz aktualny sposób odżywiania, nigdy nie należy o tym fakcie zapominać. Spożywanie monotonnych, odtłuszczonych i jałowych potraw może zdecydowanie negatywnie odbić się na samopoczuciu. Dlatego warto doskonalić swoje umiejętności kulinarne, pamiętać o zdrowych i smacznych deserach, a także urozmaicać codzienne posiłki różnorodnymi dodatkami i składnikami. W przypadku braku pomysłów, inspiracji warto poszukać a naszym dziale kulinarnym: http://potreningu.pl/kitchen.

Zbędne komplikowanie sobie życia

Często zdarza się, iż wymagamy od siebie więcej niż jest to konieczne, niepotrzebnie komplikując sobie życie. I tak spożywanie 6 różnych posiłków w ciągu dnia, kiedy to pracujemy na pełen etat i zajmujemy się gospodarstwem domowym może okazać się na dłuższą metę zabiegiem trudnym do utrzymania w praktyce. Zwłaszcza, że zależy nam także na uwzględnieniu w tygodniowym harmonogramie zajęć regularnej aktywności fizycznej, potrzebujemy także czasu dla siebie i dla rodziny… Warto sobie zapamiętać, iż zamiast dostosowywać całe życie do diety można zastosować zabieg odwrotny i sposób odżywiania maksymalnie dopasować do swojego trybu życia. I tak osoby zabiegane mogą spożywać zamiast 6 posiłków spożywać 3 większe, uprościć maksymalnie receptury posiłków i wybrane z nich powielać.

Podsumowanie

Aby dieta nie stała się źródłem frustracji i kiepskiego samopoczucia, warto dopasować ją do własnych możliwości i celów. Nie należy pomijać aspektu związanego ze smakowitością potraw, a także pamiętać o tym iż osiągnięte efekty nie zawsze muszą być adekwatne do rozmiarów poniesionych wyrzeczeń. Zwłaszcza jeżeli są to wyrzeczenia niepotrzebne lub bezsensowne.