Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Dlaczego kobietom tak trudno jest zwiększyć ilość tkanki mięśniowej?

Dlaczego kobietom tak trudno jest zwiększyć ilość tkanki mięśniowej?

Tadeusz Sowiński

Nie ulega wątpliwości, że w przypadku kobiet rozwój masy mięśniowej przebiega drastycznie wolniej niż ma to miejsce u mężczyzn (powinny o tym pamiętać panie, które boją się, że trening z obciążeniem doprowadzi do gwałtownego rozrostu muskulatury i nagłej maskulinizacji sylwetki). Oczywiście, można sprowadzić odpowiedź na to pytanie do lakonicznego stwierdzenia, iż „winne są hormony”. Tyle, że takie postawienie sprawy absolutnie nie wyczerpuje tematu przyczynowości i na pewno nie ułatwia wyciągnięcia odpowiednich wniosków praktycznych, które mogłyby pomóc w przełamywaniu fizjologicznych ograniczeń. Stąd też w niniejszym opracowaniu postaram się w sposób czytelny przedstawić istotę problemu odnosząc się do często popełnianych błędów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Po co kobietom mięśnie?

Chociaż zdecydowana większość pań perspektywę przyrostu muskulatury traktuje z duża obawą, to są też kobiety, które doskonale zdają sobie sprawę z tego, że dodatkowa tkanka mięśniowa działa zdecydowanie na korzyści ogólnie pojętej sprawności fizycznej, zdrowia a także urody. Inwestowanie uwagi we wzmocnienie i rozwój mięśni niesie za sobą następujące korzyści:

Poprawa estetyki ciała

Przemyślany trening obejmujący całe ciało w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą to doskonały sposób na skorygowanie ewentualnych sylwetki. Wiele kobiet jest niezadowolonych ze swoich ud, pośladków, ramion czy brzucha. Związane jest to nie tylko z nadmiarem tkanki tłuszczowej, ale także z niedoborem tkanki mięśniowej. Nie wystarczy być po prostu szczupłym, aby wyglądać proporcjonalnie i estetycznie warto mieć jeszcze mięśnie! Upływ czasu, siedzący tryb życia i nieracjonalne praktyki odchudzające często powodują, że sylwetka zamienia się w tzw. „skinny fat”. Inwestycja treningowa w tkankę mięśniową stanowi rozwiązanie powyższego problemu. Dzięki mięśniom ciało wygląda młodziej i bardziej atrakcyjnie zarówno w ubraniu, jak i bez… np. w stroju kąpielowym.

Większa sprawność fizyczna

Tkanka mięśniowa ma też pewien wymiar praktyczny, wpływa bowiem na ogólnie pojętą sprawność fizyczną i może być przydatna przy realizacji prostych czynności jak noszenie i robienie zakupów, chodzenie po schodach czy też zabawa z dziećmi. Odpowiednio poprowadzony trening pozytywnie wpływa na ogólną kondycję fizyczną, sprawiając dodatkowo, że zwiększa się siła i wytrzymałość siłowa. To wbrew pozorom ma znaczenie, zwłaszcza że mocniejsze mięśnie oznaczają też mniejsze ryzyko rozmaitych dolegliwości bólowych związanych z nadwyrężeniem aparatu ruchu.

Profilaktyka sarkopenii

Przychodzi taki moment w życiu, kiedy upływ czasu zaczyna odciskać na ogólnie pojętej kondycji fizycznej swoje piętno. Proces ten powiązany jest ze zjawiskiem sarkopenii, który polega właśnie na postępującej utracie mięśni. W oczywisty sposób przekłada się to na sprawność, stan zdrowia i wygląd. Przypuszcza się, że od 25 roku życia może ubywać od 0,5 do 1% masy mięśniowej. W perspektywie dekady to naprawdę sporo. Podejmowanie działań mających na celu zwiększenie ilości muskulatury to najskuteczniejszy sposób ochrony przed sarkopenią.

Większa pewność siebie

Większe mięśnie dodają pewności siebie nie tylko mężczyznom, ale także paniom. I nie chodzi tutaj o aspekty związane z siłą fizyczną, tylko własną atrakcyjnością. Jeśli w miejsce nadmiarowej tkanki tłuszczowej uda się rozwinąć i wzmocnić tkankę mięśniową to siłą rzeczy poprawia się samopoczucie i samoocena, co przekłada się na pewność siebie przy codziennych obowiązkach, nawiązywaniu relacji z innymi ludźmi. Podobnie działa świadomość uzyskiwania postępów w tym co się robi – również jeśli jest to trening kształtujący sylwetkę.



W artykule mówimy o: Odchudzanie Ladies

1 / 3 Następna strona