Wpływ  owoców i warzyw na organizm

Świeże owoce i warzywa powinny stanowić stały element żywienia każdego z nas. Wbrew powszechnym opiniom spożywanie świeżych owoców może sprzyjać utracie wagi ciała, a więc możemy spożywać je także w trakcie redukcji. Naukowcy odkryli kolejny powód, dla którego powinniśmy zadbać, by owoce i warzywa znajdowały się w naszej diecie.

Przeczytaj koniecznie:

Owoce i warzywa a zakwaszenie organizmu

Według pracy opublikowanej na łamach magazyny “British Medical Journal”, konsumpcja dużych ilości owoców w okresie dojrzewania może być powiązana z niższym ryzykiem zachorowania na raka piersi.

Spożywanie warzyw i owoców ma zbawienny wpływ na ludzki organizm.

Amerykańscy naukowcy przyjrzeli się stanowi zdrowia 90 tysięcy pielęgniarek. Analizowano również ich sposób odżywiania z okresu dojrzewania. Na podstawie informacji, jakie udało się zebrać, postawiono tezę, iż wyższe spożycie owoców w okresie dojrzewania przekłada się na obniżenie ryzyka rozwoju raka piersi w dorosłym życiu.

Jako szczególnie korzystne uznano spożycie bananów, jabłek, winogron oraz pomarańczy.

Ważne jest, aby spożywane owoce i warzywa były w jak najmniej przetworzonej formie.

Nie obserwuje się podobnej korelacji w przypadku spożycia soków owocowych.

Warzywa i owoce należy spożywać w jak największych ilościach i jak najczęściej w ciągu dnia, najlepiej przy każdym posiłku. Najnowsze doniesienia wykazały, że spożywanie od 1 do 3 porcji tych produktów zmniejsza ryzyko nowotworu, zawału serca i udaru mózgu o 14 proc.

Niestety, w Polsce w ostatnich latach obserwuje się spadek spożycia warzyw i owoców.

Według Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem, aż 62 proc. Polaków nie spożywa codziennie warzyw i owoców. Jedynie 2 % Polaków sięga po owoce i warzywa codziennie i spożywa ich minimum 400g na dobę.

W  2014 r. spożycie owoców i  przetworów w  Polsce wyniosło 43,08 kg/osobę. Spożycie warzyw i  ich przetworów w  Polsce w  2014 r. wyniosło 58,92 kg/osobę.

WHO ocenia, że w ponad połowie krajów europejskich należących do WHO konsumpcja warzyw i owoców nie sięga 400 g dziennie, a w jednej trzeciej tych krajów średnie spożycie wynosi mniej niż 300 g dziennie.

Podsumowując, warto sięgać po świeże owoce i warzywa każdego dnia. Są one zbawienne zarówno dla naszej sylwetki, samopoczucia jak i zdrowia.