Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Chcę się pozbyć tłuszczu tylko z bioder!

Chcę się pozbyć tłuszczu tylko z bioder!

PoTreningu

Od zawsze temat miejscowego spalania tłuszczu fascynował ludzi - przecież świetnie byłoby usunąć niepożądany tłuszcz z danego fragmentu ciała. Niestety, wszelkie argumenty naukowe płynące z doświadczeń zaprzeczają możliwości pozbycia się tłuszczu z wybranej przez nas części sylwetki (pomijając inwazyjne, grożące wieloma powikłaniami metody chirurgiczne).

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Nie przekonuje to jednak setek osób ćwiczących np. programem aerobiczna 6 weidera. Założeniem tego treningu jest spalenie tłuszczu w rejonie brzucha poprzez wykonywanie setek skłonów, każdego dnia. Wielu ze zdziwieniem konstatuje, już po wielu dniach katowania brzucha podobnymi treningami - ze tłuszczu nadal maja ogromne ilości.

Paradoksalnie ćwiczenie brzucha nie jest sposobem na zmniejszenie tkanki tłuszczowej odłożonej w tym obszarze!

Jak wiec sobie poradzić?

1. Zastosować właściwa dietę, nastawioną na redukcje - należy dostarczać mniej kalorii, niż potrzebuje organizm. Opracowanie jadłospisu można zlecić dietetykowi lub skorzystać z gotowych wzorców i kalkulatorów dietetycznych w internecie.

2. Przede wszystkim nie ćwiczymy jedynie mięśni brzucha, a cale ciało na siłowni np. programem obejmującym większość mięśni w ciele tzw. FBW (full body workout).

Trening siłowy przyspieszy nasz metabolizm i poprawi krążenie krwi.

3. Jako uzupełnienie dla treningu siłowego stosujemy marsze, marszobiegi, rower, pływanie, bieganie czy trening interwałowy ( dobór odpowiedniej aktywności zależy od naszej kondycji, wieku, poziomu tkanki tłuszczowej, wytrenowania, dostępnego sprzętu).

Następnie obserwujemy nasze ciało I zmiany w nim zachodzące w czasie tj. obwody: pas, talia, udo - co pozwoli nam na ocenę efektów redukcji tkanki tłuszczowej. W miarę postępów dostosowujemy dietę.

Jeśli nie odnosimy efektów to znaczy, ze popełniamy błędy dietetyczne lub treningowe. Największą zmora jest podjadanie miedzy posiłkami, szczególnie słodyczy - co uniemożliwia redukcję tkanki tłuszczowej. Jeśli ściśle przestrzegasz diety I nie robisz błędów w obliczeniach- musisz zacząć tracić tkankę tłuszczową.

Kolejne mylne podejście zakłada kalkulacje spalonych kalorii wg wskazań urządzeń elektronicznych na siłowni (rowerków, orbitrekow, stepperow itd.) Niestety, to ile kalorii spalimy w trakcie ćwiczeń zależy od całej masy czynników (wieku, wagi, wytrenowania, metabolizmu, obciążenia organizmu w trakcie wysiłku, tętna itd.). Dodatkowo - przy wielu rodzajach treningu o wiele bardziej istotne jak trening oddziałuje jeszcze wiele godzin po zakończeniu pracy (wpływ na metabolizm np. treningu z ciężarami, crossfitu czy interwałów).

A jeszcze bardziej skomplikowana jest kwestia źródeł energii z której czerpane są kalorie (tłuszcze niestety są utylizowane bardzo wolno).

Na koniec wspomnieć należy o suplementach diety które maja pomagać w redukcji tkanki tłuszczowej. Niestety, bez uporządkowanej diety i przemyślanego, wielotygodniowego treningu te preparaty okazują się całkowicie bezużyteczne (co innego z oczywistych względów można przeczytać w reklamach tych środków). Co gorsza - wiele tzw. spalaczy nie wykazuje żadnego wpływu na tkankę tłuszczową u człowieka (wg eksperymentów naukowych z niezależnych źródeł np. L-karnityna niezależnie od dawki okazała się obojętna dla człowieka, czyli w żaden sposób nie ułatwi redukcji tłuszczu). Podobnie obojętne pozostają niewielkie dawki kofeiny oraz wiele związków roślinnych. Należy dobrze przemyśleć sens zakupu spalacza.

Niestety, żaden z tych preparatów nie pozwoli na miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej, jedynie istnieje ogólny wpływ na ustrój.

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej zbadaj swój stan zdrowia – skonsultuj się z lekarzem i uzyskaj pozwolenie na prowadzenie danej aktywności (w szczególności jeśli masz wysoki poziom tkanki tłuszczowej w organizmie, wady postawy, nadciśnienie, problemy ze wzrokiem, problemy np. z kręgosłupem). Jeśli dłuższy czas nie prowadziłeś żadnej aktywności fizycznej – najlepiej będzie rozpocząć treningi od marszy (trwających 1-2 h, 3-4 x tygodniowo). Następnie, w miarę wzrostu kondycji – można pokusić się o trening biegowy.

Podsumowując: tłuszcz spalamy globalnie, nie lokalnie. Najskuteczniejsze są zmiany dietetyczne oraz wdrożenie odpowiedniego treningu.



W artykule mówimy o: Ladies Odchudzanie Uroda