Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Omlet kawowo-piernikowy "fit"

Omlet kawowo-piernikowy "fit"

PoTreningu

Jeśli klasyczne formy owsianki wychodzą Ci już bokiem, a masz ochotę rano na smaczny i pożywny posiłek, to myślę że zainteresuje Cię ten przepis. Zazwyczaj podczas układania diet indywidualnych podsyłam go swoim klientom właśnie w okresie jesienni-zimowym, jako posiłek i deser 2w1. Jego przygotowanie nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności kulinarnych, potrzebna tylko umiejętność obsługi patelni i miksera oraz chwila wolnego czasu.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Żeby przygotować omleta kawowo-piernikowego – bo o nim tutaj mowa – potrzebujesz: około 50g płatków owsianych 1 - 2 całe jajka, 2 - 3 białka jaj, 1 - 2 łyżeczki drobno mielonej sypanej kawy (może być smakowa, np. orzechowa), szczypta przyprawy piernikowej (dostępna w sklepach spożywczych i marketach) oraz słodzik - najlepiej w płynie lub proszku; w tabletkach należy najpierw rozkruszyć). Przygotowanie jest banalnie proste.

Do miski wbijamy jajka i białka, wsypujemy kawę, płatki owsiane, szczyptę przyprawy piernikowej i odrobinę słodziku  (wg uznania). Miksujemy całość aż do momentu uzyskania jednolitej konsystencji i odstawiamy na kilka minut  do lodówki. Do smażenia używamy niewielkiej ilości tłuszczu (ja wybieram masło klarowne, ale może być także oliwa z oliwek lub olej rzepakowy) i patelni (np. teflonowej) z przykrywką.  Smażymy na niewielkim ogniu kilka minut z jednej strony – następnie odwracamy ostrożnie omlet i smażymy jeszcze chwilę z drugiej strony. Ja czasem używam do posmarowania usmażonego już omleta musu jabłkowego domowej roboty lub pasty zrobionej z twarożku i odżywki białkowej.

Omlet kawowo-piernikowy stanowi bez wątpienia znakomite urozmaicenie od posiłków śniadaniowych, kanapek, klasycznej owsianki czy jajecznicy.  Jest smaczny, pożywny i.. pobudzający (za sprawą użytej kawy). Z resztą można go spożywać nie tylko na śniadanie, ale również o innych porach dnia, znakomicie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Urozmaicić go można dodając suszonych owoców, wspomnianego przeze mnie musu jabłkowego czy zmiksowanego z owocami twarogu. Tak więc pozostajemy tylko życzyć „smacznego”.

Wartość odżywcza produktu:

(duża porcja: 50g płatków owsianych, dwa jaja i dwa białka)

25g białka, 15g tłuszczu, 35g węglowodanów i 385kcal

Kontroluj zjadane kalorie: Kalkulator PoTreningu.pl