Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Wypróbuj beta alaninę

Wypróbuj beta alaninę

Tomasz Maciołek

Beta-alanina stała się popularnym suplementem, który obecnie szeroko polecany jest jako dodatek do cyklu z użyciem kreatyny. Kreatyna działa silnie anabolicznie, wspomaga wzrost masy mięśniowej i siły, natomiast beta-alanina posiada nieco inne działanie, które bardziej kierunkuje masę mięśniową na wsparcie wytrzymałościowe i funkcjonalne, co powiązane jest z szybszym transportem jonów wodorowych i regeneracją.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Przede wszystkim  beta-alanina wpływa na wzrost wydolności mięśniowej rozumianej stricte, jako długotrwałą pracę mięśnia, dzięki jej wpływowi na poziom karnozyny. Jest to związek o silnych właściwościach antyutleniających, jak i posiadających szereg działań wpływających na fizjologię pracy mięśnia. Jej znaczny wzrost przyczynia się do zwiększenia możliwości wysiłkowych, które oznajmiają się poprzez wzrost intensywności na treningu, jak i możliwości na długotrwałą pracę mięśnia.


Poniżej przedstawiamy 3 ważniejsze argumenty, które przemawiają za tym, aby wypróbować suplementację beta-alaniną:

1. Jak wykazują badania, już po 2 tygodniach stosowania dawek rzędu 4-6g codziennie, beta-alanina wpływa na opóźnienie wystąpienia zmęczenia treningowego, jak i możliwość zwiększania objętości wysiłku. Co więcej, wystarczą 4 tygodnie suplementacji beta-alaniną, aby znacznie podnieść poziom karnozyny w masie mięśniowej. Oznacza to, że stosunkowo szybko zaczniemy odczuwać pierwsze symptomy działania suplementu. Docelowo potrzeba około 6-8 tygodni, aby w pełni móc wyczuć, że poziom karnozyny przyczynia się do wydłużenia pracy mięśnia, jego większej sprawności tlenowej, jak i szybszej regeneracji pomiędzy seriami.


2. Odczucia parestezji. Pomimo, że nie mają znacznego wpływu na to, jak kształtuje się biochemiczna właściwość masy mięśniowej, mają swoje plusy i minusy. Po pierwsze jest to jedyny efektu uboczny stosowania beta-alaniny, który nie ma negatywnego działania na nasz organizm poza samymi odczuciami. Co więcej, uciążliwe parestezje na niektóre osoby działają stymulująco, co sprawia, że po zastosowaniu beta-alaniny czują oni większą chęć do aktywności.

3. Wykorzystanie beta-alaniny na cyklu kreatynowym wykazuje synergię działania obu suplementów. Zarówno wpływ kreatyny na poziom karnozyny wywołanej suplementacja beta-alaniną się zwiększa, jak i działanie beta-alaniny na suplementację kreatyną. Nawet jeśli suplementacja samą beta-alaniną Was nie przekonuje, jej dodatek do cyklu kreatynowego może znacznie poprawić parametry treningowe, jak i osiągi w budowaniu masy mięśniowej w porównaniu do zastosowania samej kreatyny.

Dodatek beta-alaniny ze względu na zgromadzone dane naukowe wydaje się być sensownym wsparciem dla rutyny treningowej sportowca. Zarówno osoby trenujące pod kątem sylwetkowym, jak i typowo siłowym powinni zainteresować się jej dodatkiem. Co więcej, skuteczność samej beta-alaniny podnieść można poprzez wykorzystanie dodatku kreatyny, jak i odwrotnie. Oba związki wykazują silne działanie synergistyczne.



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Suplementy i odżywki