Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia

Powrót do formy po porodzie – jak to zrobić?

Powrót do formy po porodzie – jak to zrobić?
Każda mama martwi się jak będzie wyglądało życie po porodzie. Nie tylko z powodu nowego członka rodziny. Powrót do formy jest jednym z największych zmartwień przyszłych i aktualnych mam.

Ciąża to okres, w którym bardzo zmienia się ciało, wzrasta liczba kilogramów i magazynowane są spore zapasy tkanki tłuszczowej na okres połogu i laktacji. To czas, kiedy organizm musi przede wszystkim zadbać o małego człowieka, zostawiając w tyle potrzeby mamy. Powrót do formy po porodzie jest w dużej mierze uzależniony od stylu życia podczas ciąży. Jeśli kobieta odżywiała się zdrowo, korzystała z aktywności fizycznych i nie przytyła więcej niż zalecane normy, dużo łatwiej wróci do swojej sylwetki sprzed ciąży.

Jak zmieniło się nasze ciało?

Dodatkowe kilogramy, wypadające włosy, rozstępy, zmniejszona jędrność skóry, inaczej wyglądające piersi i duża ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu. Są to problemy, z którymi boryka się większość mam po porodzie. Z pewnością można by tutaj dodać jeszcze duży spadek energii, problemy ze snem i częste wahania hormonalne wpływające na samopoczucie i nastrój. Bardzo ciężko w takich warunkach wrócić do regularnych treningów. Przede wszystkim potrzebujemy czasu na uporządkowanie nowej rzeczywistości, pogodzenie się z nową rolą i nabranie sił na rozpoczęcie ćwiczeń. Nie oczekujmy, że po tygodniu brzuch wróci do stanu sprzed ciąży, a dodatkowe kilogramy znikną. Warto odpuścić kontrolę wagi jeszcze przez kilka tygodni.  Połóg i laktacja są w dalszym ciągu bardzo wymagającym czasem, w którym będzie nam towarzyszyć szereg zmian w ciele i psychice.

Kiedy możemy zacząć?

Po porodzie naturalnym możemy wrócić do treningów po okresie 6 tygodni, jeśli nasz lekarz wyrazi na to zgodę. Zazwyczaj okres połogu jest tym najbardziej wymagającym czasem, goją się rany i kończy się krwawienie. Po 6 tygodniach kobiety często czują się dużo lepiej i powoli odzyskują chęci do aktywności fizycznej. Jeśli mamy za sobą cesarskie cięcie będziemy potrzebowały więcej czasu na rozpoczęcie treningów. W tym przypadku bardzo ważna jest opieka instruktora czy trenera, gdyż wiele ćwiczeń nie można wykonywać jeszcze w długim czasie po cesarce i musimy mieć tego świadomość.

Od czego zacząć?

Po porodzie kobiety często czują się nieatrakcyjne. Wynika to z dodatkowych kilogramów, które zostały po ciąży, nowej roli mamy, w której często brakuje czasu by zadbać o siebie. Bardzo ważne jest wsparcie rodziny, dzięki któremu kobieta będzie miała lepsze samopoczucie i większą chęć do działania. Wyspana mama, której mąż czy partner pomógł w nocy będzie miała większą motywację, aby udać się na zajęcia fitness czy siłownię. Warto zacząć więc od nowej organizacji czasu i ustalić z rodziną dni, w których planujesz ćwiczyć.  Na pewno mąż czy babcia zajmą się domem podczas twojej nieobecności. Nie bądź niecierpliwa i nie oczekuj od razu wielkich efektów. Organizm potrzebuje nawet 9 miesiącu, aby dojść do siebie po ciąży. Daj sobie czas i czerp przyjemność z aktywności fizycznej. Bardzo ważna jest zbilansowana dieta, która ma znaczenie podczas laktacji. Dostarczanie wszystkich składników odżywczych jest kluczowe w odpowiednim rozwoju maluszka oraz regeneracji mamy. Nie stosuj się żadnych diet, głodówek i jedź wszystko w umiarze.

 

W artykule mówimy o: Zdrowie Uroda Ladies Ciąża

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę