Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Napoje potreningowe, które pomogą odbudować glikogen!

Napoje potreningowe, które pomogą odbudować glikogen!

Ewa Krawczyk

Intensywny trening to duże wyzwanie dla organizmu, dlatego bardzo ważne jest szybkie uzupełnienie wszelkich strat. Każda osoba trenująca dba o dobre nawodnienie, uzupełnienie węglowodanów oraz prawidłową regenerację i odbudowę masy mięśniowej. W określonym czasie po treningu organizm efektywnie wykorzystuje dostarczone mu składniki.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Najważniejsze jest uzupełnienie zapasów glikogenu. W pierwszych 30-60 minutach po treningu zadbaj o dostarczenie najważniejszych składników.

Najważniejsze składniki

By nie dopuścić do katabolizmu mięśniowego niemal natychmiast po treningu trzeba uzupełnić aminokwasy, najlepiej w postaci odżywki BCAA lub bardzo szybko działające białko. Zapasy glikogenu odbudujemy poprzez dostarczenie dobrze przyswajanych węglowodanów o średnim indeksie glikemicznym. Ważnymi elementami są również witaminy, składniki mineralne oraz antyoksydanty, dzięki którym pozbędziesz się wolnych rodników powstających podczas treningu.

Do przygotowania potreningowych napojów możemy więc użyć owoców, warzyw, miodu i wody.  Możemy przygotować napój energetyczny, koktajl owocowy, koktajl owocowo-warzywny czy koktajl mleczny. Taki napój prócz potrzebnego nawodnienia dostarczy wszystkich potrzebnych składników odżywczych, aby odbudować utracone zapasy i zadbać o kondycję masy mięśniowej.

Przykładowe napoje

Koktajl buraczano-imbirowy składający się z soku z małego buraka, małego ogórka, szklanki truskawek  (lub innych sezonowych owoców), jogurtu naturalnego oraz 1 łyżeczki miodu i kawałku startego na tarce imbiru.

Szpinak i jagody (lub inne sezonowe owoce). Daj do tego banana oraz odtłuszczone mleko. Wszystkie składniki zmiksuj i wypij od razu po zakończonym treningu.

Koktajl, który pozwoli pozbyć się zakwasów składa się z malin, jagód oraz jeżyn, jogurtu naturalnego oraz miodu.  Owoce będące antyoksydantami oraz jeżyny pomagające w odbudowaniu kondycji i mięśni.

Do przygotowania koktajli możesz użyć również owoców egzotycznych takich jak papaja oraz mango. W towarzystwie marchewki, miodu oraz wybranego mleka roślinnego czy krowiego mogą tworzyć zdrowy i energetyczny napój. Białko, betakaroten i miód będący węglowodanem pomagającym w regeneracji po treningu i wzmacniającym układ opornościowy.

 



W artykule mówimy o: Zdrowie Poprawa kondycji