Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
HCA czyli  Garcinia Cambogia

HCA czyli Garcinia Cambogia

Łukasz Domeracki

Garcinia Cambogia, czyli Garcinia kambodżańska jest jedną z bardziej popularnych roślin Azji południowo-wschodniej i okolic Indii. Wynika to przede wszystkim z jej różnorodnego zastosowania oraz właściwości prozdrowotnych i mających pozytywny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Roślina ta wyglądem przypomina niewielkiej ilości dynię zielonego lub żółtego koloru o około 5 cm średnicy. Nasiona jej wykorzystywane są do produkcji oleju. Z łupin owoców wytwarza się przyprawę stosowaną w kuchni azjatyckiej. Z kolei skórkę przeznacza się do wytwarzania wywaru pomagającego w leczeniu chorób reumatycznych i zaburzeń jelitowych. W przypadku wspomagania redukcji tkanki tłuszczowej wykorzystuje się korę owoców, z której pozyskiwany jest kwas hydroksycytrynowy (HCA). Jest ona określana, jako jedyne źródło tego kwasu.

Właściwości HCA

  • zmniejszenie apetytu i podtrzymanie uczucia sytości,
  • wspomaganie funkcjonowania układu trawiennego,
  • hamowanie lipogenezy (powstawania tkanki tłuszczowej),
  • wspomaganie zrzucania masy ciała i tkanki tłuszczowej,
  • przyspieszenie metabolizmu,
  • poprawa proporcji lipoprotein HDL w stosunku do LDL,
  • wspomaganie uwalniania energii z tkanki tłuszczowej,
  • poprawa funkcjonowania błon śluzówki przewodu pokarmowego,
  • poprawa jakości skóry,
  • bezpieczeństwo stosowania i brak efektów ubocznych,
  • wpływanie na zwiększenie zasobów glikogenu w mięśniach.

Zastosowanie HCA

w czasie, gdy zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej,

  • w sytuacji problemów trawiennych (np. zespół jelita drażliwego),
  • w sytuacji wychodzenia z zaburzeń gospodarki hormonalnej i spowolnionego metabolizmu,
  • w czasie poprawy resyntezy glikogenu,
  • w wystąpieniu problemów z cholesterolem,
  • w czasie budowy masy mięśniowej, gdy chcemy zniwelować powstawanie tkanki tłuszczowej,
  • w sytuacji problemów skórnych.

Dawkowanie HCA

Według dostępnych badań naukowych zalecane ilości kwasu hydroksycytrynowego w celu wspomagania procesu redukcji tkanki tłuszczowej i zmniejszenia apetytu wynoszą od 450 do 1000 mg dziennie. Suplement nie jest zalecany dla kobiet w ciąży, karmiących oraz osób w podeszłym wieku lub cierpiących na choroby Alzheimera i Parkinsona.

Według Food and Drug Administration, czyli amerykańskiej organizacji  bezpieczeństwa branży  Garcinia Cambogia uważana jest za bezpieczną w ilości nawet do 2800 mg dziennie.

W internecie  spotkać można się z dostępnością suplementów zawierających sfałszowany skład Garcinii kambodżańskiej. Zawierać one mogą substancje syntetyczne niewiadomego pochodzenia o niepożądanych skutkach. Z tego też względu zdecydowanie warto kupować produkty sprawdzonych firm oraz korzystać z dużych sklepów.

Z czym łączyć HCA?

Garcinia Cambogia warto łączyć z innymi substancjami mającymi wpływ na wspomaganie procesu redukcji tkanki tłuszczowej. Wyróżnić tutaj można między innymi:

złożone spalacze tkanki

piperyna + chrom 

green coffe 

green tea 

Podsumowanie

Proces redukcji tkanki tłuszczowej nie jest prosty i bez wątpienia wymaga od nas wiele poświęceń od strony diety i ciężkich treningów. Przydatna tutaj staje się odpowiednia suplementacja, którą zdecydowanie warto przemyśleć.