HCA czyli  Garcinia Cambogia

Garcinia Cambogia, czyli Garcinia kambodżańska jest jedną z bardziej popularnych roślin Azji południowo-wschodniej i okolic Indii. Wynika to przede wszystkim z jej różnorodnego zastosowania oraz właściwości prozdrowotnych i mających pozytywny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej.

Roślina ta wyglądem przypomina niewielkiej ilości dynię zielonego lub żółtego koloru o około 5 cm średnicy. Nasiona jej wykorzystywane są do produkcji oleju. Z łupin owoców wytwarza się przyprawę stosowaną w kuchni azjatyckiej. Z kolei skórkę przeznacza się do wytwarzania wywaru pomagającego w leczeniu chorób reumatycznych i zaburzeń jelitowych. W przypadku wspomagania redukcji tkanki tłuszczowej wykorzystuje się korę owoców, z której pozyskiwany jest kwas hydroksycytrynowy (HCA). Jest ona określana, jako jedyne źródło tego kwasu.

Właściwości HCA

  • zmniejszenie apetytu i podtrzymanie uczucia sytości,
  • wspomaganie funkcjonowania układu trawiennego,
  • hamowanie lipogenezy (powstawania tkanki tłuszczowej),
  • wspomaganie zrzucania masy ciała i tkanki tłuszczowej,
  • przyspieszenie metabolizmu,
  • poprawa proporcji lipoprotein HDL w stosunku do LDL,
  • wspomaganie uwalniania energii z tkanki tłuszczowej,
  • poprawa funkcjonowania błon śluzówki przewodu pokarmowego,
  • poprawa jakości skóry,
  • bezpieczeństwo stosowania i brak efektów ubocznych,
  • wpływanie na zwiększenie zasobów glikogenu w mięśniach.

Zastosowanie HCA

w czasie, gdy zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej,

  • w sytuacji problemów trawiennych (np. zespół jelita drażliwego),
  • w sytuacji wychodzenia z zaburzeń gospodarki hormonalnej i spowolnionego metabolizmu,
  • w czasie poprawy resyntezy glikogenu,
  • w wystąpieniu problemów z cholesterolem,
  • w czasie budowy masy mięśniowej, gdy chcemy zniwelować powstawanie tkanki tłuszczowej,
  • w sytuacji problemów skórnych.

Dawkowanie HCA

Według dostępnych badań naukowych zalecane ilości kwasu hydroksycytrynowego w celu wspomagania procesu redukcji tkanki tłuszczowej i zmniejszenia apetytu wynoszą od 450 do 1000 mg dziennie. Suplement nie jest zalecany dla kobiet w ciąży, karmiących oraz osób w podeszłym wieku lub cierpiących na choroby Alzheimera i Parkinsona.

Według Food and Drug Administration, czyli amerykańskiej organizacji  bezpieczeństwa branży  Garcinia Cambogia uważana jest za bezpieczną w ilości nawet do 2800 mg dziennie.

W internecie  spotkać można się z dostępnością suplementów zawierających sfałszowany skład Garcinii kambodżańskiej. Zawierać one mogą substancje syntetyczne niewiadomego pochodzenia o niepożądanych skutkach. Z tego też względu zdecydowanie warto kupować produkty sprawdzonych firm oraz korzystać z dużych sklepów.

Z czym łączyć HCA?

Garcinia Cambogia warto łączyć z innymi substancjami mającymi wpływ na wspomaganie procesu redukcji tkanki tłuszczowej. Wyróżnić tutaj można między innymi:

złożone spalacze tkanki

piperyna + chrom 

green coffe 

green tea 

Podsumowanie

Proces redukcji tkanki tłuszczowej nie jest prosty i bez wątpienia wymaga od nas wiele poświęceń od strony diety i ciężkich treningów. Przydatna tutaj staje się odpowiednia suplementacja, którą zdecydowanie warto przemyśleć.