Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Jak przyspieszyć wzrost mięśni?

Jak przyspieszyć wzrost mięśni?

Kinga Żuralska

Niesamowite przyrosty masy mięśniowej nigdy nie przychodzą z dnia na dzień. Musisz na nie zapracować. Możesz jednak działać tak, aby zmaksymalizować efekty swojej pracy. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w osiągnięciu założonego celu.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

1. Kluczem efektywnego treningu jest progresywne przeciążenie

Podstawą zasadą niezbędną do wzrostu siły i rozmiaru mięśni jest progresywne przeciążenie. Oznacza to, że potrzebujesz zwiększać intensywność swoich treningów. 

Progresję można uzyskać zwiększając intensywność, poprzez zwiększanie stosowanego obciążenia, jak i przez zwiększenie objętości, przykładowo przez dodanie dodatkowej serii.

Pamiętaj jednak o podstawowej zasadzie, gdy intensywność rośnie, objętość spada.

2. Liczy się konsekwencja

Drugą ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jeśli chcemy osiągać ogromne zyski, jest konsekwencja. Nawet najlepszy plan nie zadziała, jeśli nie będzie wykonywany konsekwentnie.

3. Skorzystaj ze sprawdzonych suplementów

Kreatyna, beta-alanina i białko serwatkowe to trzy podstawowe suplementy, które przynoszą ogromne zyski w kontekście budowy masy mięśniowej. 

4. Zwracaj uwagę na prawidłową technikę ćwiczeń

Ćwiczenia pomagają nabrać mięśni i są dla nas bezpiecznie tylko wtedy, gdy są wykonywane poprawnie. Poświęć czas na naukę prawidłowego wykonania ćwiczeń. W przeciwnym razie otrzymujesz tylko ułamek korzyści, które możesz dzięki nim osiągnąć.

5. Wysypiaj się

Badania wykazały, że osiem godzin snu na dobę (w porównaniu do pięciu godzin) może zwiększyć poziom testosteronu o 15%. Ma to ogromny wpływ na Twoje zdolności do regeneracji i budowy masy mięśniowej. Jeśli chcesz być silny, umięśniony i szczupły, w pierwszej kolejności zadbaj o sen.

6. Nie zapominaj o regeneracji

Codzienne treningi i brak odpowiedniej regeneracji to szybka droga do wypalenia się i narażanie się na ryzyko kontuzji. Pamiętaj, że Twoje mięśnie nie rosną w czasie treningu, a wtedy, gdy odpoczywasz!

7. Dbaj o swój styl życia

Zdrowy styl życia, w tym ograniczenie spożycia alkoholu i palenia papierosów, to ważna część procesu związana z budową masy mięśniowej. Nie chodzi o to, że nie możesz wypić jednego piwa z kolegami, możesz. Jednak ciągłe imprezowanie, duża ilość alkoholu, kac – z pewnością nie pomogą Ci w osiągnięciu zamierzonego celu.

8. W prostocie tkwi siła

Nie potrzebujesz wymyślnego sprzętu i wymyślnych planów treningowych. Skoncentruj się na podstawach i sprawdzonych ćwiczeniach. Pamiętaj, że nie ma drogi na skróty. Na efekty musisz zapracować.

9. Nie zapominaj o odżywianiu

Same treningi nie wystarczą, jeśli nie będziesz zwracać uwagi na to, co i ile jesz.

10. Bądź zorganizowany

Dobrym pomysłem jest prowadzenie dziennika treningowego i żywieniowego. Pozwoli Ci to mieć kontrolę nad całym procesem. 

Jeśli masz problem z zaplanowaniem aktywności i ułożeniem diety, skorzystaj z pomocy trenerów i dietetyków serwisu PoTreningu.pl.

 



W artykule mówimy o: Trening