Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jak wyszczuplić twarz? 8 wskazówek!

Jak wyszczuplić twarz? 8 wskazówek!
Utrata masy ciała jest wyzwaniem samym w sobie, nie mówiąc już o zgubieniu nadmiarowego tłuszczu z określonego obszaru ciała. Zwykle jest tak, że to co nas najbardziej frustruje, wydaje się najbardziej opornym miejscem. Dla niektórych osób jest to zbyt pulchna twarz.

I choć nie ma czegoś takiego, jak trening ukierunkowany na spalanie danej części ciała, to zawsze można (choćby dla własnego lepszego samopoczucia) spróbować te miejsca jakoś “ruszyć”.

Mimo że opisane metody i strategie odnoszą się do ogólnej redukcji tkanki tłuszczowej, to jakby nie patrzeć jest to sposób także na wyszczuplenie twarzy.

Oto kilka strategii dla osób, które chciałyby wyszczuplić buzię.

Wykonuj ćwiczenia twarzy

Ćwiczenia twarzy mogą być stosowane w celu poprawy estetki, opóźnienia skutków procesów starzenia się oraz poprawienia siły mięśni. Wzmacniając mięśnie jakiejkolwiek partii ciała, uzyskujemy efekt szczuplejszego wyglądu.

Jędrniejsze mięśnie w tych rejonach także mogą dać to samo wrażenie. Niektóre z popularnych ćwiczeń polegają na wypychaniu policzków powietrzem i przepychaniu go na boki, marszczeniu ust na przemian z uśmiechaniem się, zaciskaniu zębów na kilka sekund itp. Choć nie jest to metoda na zrzucenie tkanki tłuszczowej z okolic twarzy, to i tak możemy poprawić jej wygląd poprzez wzmocnienie tkanek i wygładzenie skóry. Gimnastyka twarzy wcale nie jest czymś wykonywanym niezwykle rzadko, warto spróbować.

Dodaj cardio do swojego planu zajęć dodatkowych

Najczęściej dodatkowy tłuszcz na twarzy jest wynikiem nadmiaru tkanki tłuszczowej na całym ciele. Utrata masy ciała może wpłynąć na redukcję tłuszczu we wszystkich obszarach, także na twarzy. Ćwiczenia cardio to rodzaj aktywności fizycznej, która zwiększa tętno i jest stosunkowo łatwa do wykonania. Możesz biegać w terenie czy na bieżni, jeździć na rowerze, ćwiczyć na orbitreku i wiele innych. Poza ćwiczeniami ważna jest także dieta, która dostarczy Ci odpowiednią ilość kalorii oraz niezbędnych witamin i minerałów, a także trening wzmacniający, który sprawi, że Twoje ciało będzie jędrniejsze, silniejsze i będzie miało większe możliwości spalania energii.

Pij więcej wody

Picie wody ma kluczowe znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia i może być szczególnie ważne, jeśli chcesz stracić tłuszcz. Odpowiednie nawodnienie może wpływać na zdrowy wygląd Twojej cery. Odwodniona skóra jest blada, wiotka i zwyczajnie nieatrakcyjna. Z pewnością stosujesz nawilżające kremy, ale pamiętaj, że nawilżać można zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Picie wody może dodatkowo zmniejszyć apetyt, jeśli będziesz ją pić przed posiłkami.

Ogranicz spożycie alkoholu

Nadmierne spożycie alkoholu może być jednym z największych czynników odpowiedzialnych za wzrost tkanki tłuszczowej. O ile kieliszek wina od czasu do czasu krzywdy nie zrobi, tak regularne spożywanie alkoholu może się odbić na całokształcie sylwetki. Jest on bogaty w kalorie, a ubogi w wartości odżywcze. Co więcej, spożywając alkohol zwykle sięgamy także po przekąski. Nasz apetyt jest większy, przez co bardzo łatwo nam “wchodzą” wszelkiego rodzaju chipsy, kabanosy, paluszki itp.

Ogranicz rafinowane węglowodany

Rafinowane węglowodany znajdziesz w ciastkach, krakersach, makaronie i w większości przetworzonej żywności. Są one często odpowiedzialne za przyrost masy ciała. Przetworzone węglowodany są pozbawione większości wartości odżywczych i błonnika. Poza cukrem i kaloriami nie mają zbyt wiele do zaoferowania. Ponieważ mają mało błonnika, to zwykle są szybko trawione, prowadząc do skoków poziomu cukru we krwi oraz częstszego przejadania się.

Zadbaj o regularny sen

Odpowiedni sen to bardzo istotny element każdej udanej redukcji. Jego brak może powodować wzrost poziomu kortyzolu - hormonu stresu, który ma długą listę potencjalnych skutków ubocznych, w tym także przyrost masy ciała. Wysoki poziom kortyzolu po prostu zwiększa apetyt i zmienia metabolizm, sprawiając że nasz organizm gromadzi więcej tłuszczu, w tym także na twarzy. Dbając o odpowiednią ilość snu możemy zrzucić nadmiarowe kilogramy i tym sposobem wyszczuplić naszą twarz. Co więcej, dzięki wysypianiu się będzie ona wyglądać promiennie!

Kontroluj spożycie sodu

Cechą charakterystyczną nadmiernego spożycia sodu są wzdęcia, które mogą się przyczyniać do obrzęku ciała, w tym także twarzy. Dzieje się tak, ponieważ sód powoduje zatrzymanie dodatkowej ilości wody w organizmie. Sód w dużych ilościach znajdziemy w żywności wysokoprzetworzonej, a więc W produktach typu fast food, przekąskach, przetworzonych mięsach itp. Wystarczy wyeliminować te produkty ze swojej diety, aby uniknąć problemu.

Jedz więcej błonnika

Jednym z najpopularniejszych zaleceń dotyczących odchudzania i utraty tłuszczu także z policzków, jest zwiększenie spożycia błonnika. Błonnik jest związkiem zawartym w pokarmach roślinnych, który powoli przemieszcza się w przewodzie pokarmowym, zapewniając uczucie sytości na dłużej i zmniejszając apetyt. Błonnik występuje naturalnie w różnych produktach spożywczych, w tym w owocach, warzywach, orzechach, nasionach, produktach pełnoziarnistych i roślinach strączkowych.

Podsumowanie

Jak widzisz, istnieje wiele strategii, które pomogą Ci stracić tłuszcz z twarzy. Być może nie ma tutaj niczego odkrywczego albo jakiegoś magicznego środka, który wyszczupli twarz, ale na tym to właśnie polega – na organizm należy patrzeć globalnie, dbać o całokształt. Zdrowa dieta, ruch, odpowiedni sen – klasyczna kombinacja na zdrowy i szczupły wygląd, niezależnie od tego jaką część ciała chcemy wyszczuplić.

Pamiętaj, że nie ma spalania miejscowego, ale to nie znaczy, że nie ma sposobu na poprawienie danej partii ciała. I wcale nie mówimy tu o zabiegach chirurgii plastycznej.

Pulchne policzki najczęściej towarzyszą większej ilości tkanki tłuszczowej na całym ciele. Warto zatem wziąć się w garść, przejść na dietę, wdrożyć ćwiczenia i cieszyć się zgrabną sylwetką oraz szczupłą buzią.

W artykule mówimy o: Uroda

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę