Diety okiem dietetyka: Dieta kapuściana

Ocena dietetyka: kapusta jest z pewnością niedocenianym przez nas warzywem. Wychwalamy brokuły, szpinak, awokado, a kapustę traktujemy jak produkt trzeciej kategorii. Tymczasem jest ona źródłem cennych dla zdrowia i sylwetki składników pokarmowych (podobnych do tych zawartych w brokułach).

Przeczytaj koniecznie:

Diety okiem dietetyka: Dieta ryżowa

Niestety doszukiwanie się walorów w przypadku tej diety jest wyjątkowo trudne. Jest ona monotematyczna, deficytowa w szereg niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników (białko, niezbędne kwasy tłuszczowe, witaminy, składniki mineralne). Zapewne doprowadza do spadku masy ciała – bo jest skrajnie niskokaloryczna, w dużej mierze będą to jednak straty tkanki mięśniowej i wody, a po zakończeniu diety efekt jo-jo jest w zasadzie nieunikniony. W okresie stosowania diety pojawić się mogą także dokuczliwe wzdęcia oraz osłabienie organizmu.

Reasumując: zdecydowanie odradzam tego typu eksperymenty na własnym zdrowiu. Dieta kapuściana jest przykładem modeli żywieniowych, których bezwzględnie należy się wystrzegać. Kapustę oczywiście do diety włączyć warto, jednak nie jako produkt bazowy. Bezpiecznym i skutecznym sposobem na uzyskanie wymarzonej sylwetki i utrzymanie osiągniętego efektu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych, a nie stosowanie tego typu diet.

Przejdz do szczegółów i prezentacji diety