Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Diety okiem dietetyka: Dieta jogurtowa

Diety okiem dietetyka: Dieta jogurtowa
Ocena dietetyka: fermentowane napoje mleczne stanowić mogą niezwykle wartościowy element diety, są bowiem źródłem łatwo przyswajalnego białka, wapnia, witamin z grupy „b” i żywych kultur bakteryjnych, które oprócz tego że korzystnie wpływają na stan zdrowia jelit, potencjalnie wspomagać mogą proces odchudzania. Z resztą odchudzający potencjał niskoprzetworzonych, fermentowanych przetworów mlecznych (bez dodatku cukru) potwierdzony został w wielu badaniach naukowych.

Niestety cała koncepcja diety jest typowa dla kolorowych diet typu „bananowa” czy „truskawkowa”. Poza tym dieta dopuszcza udział jogurtów owocowych, które nafaszerowane są cukrem i innymi dodatkami (aromaty, barwniki) – ich spożycie z pewnością nie przyczyni się do poprawy estetyki sylwetki. Poza tym tak wysoki udział nabiału jak w tej diecie może okazać się po prostu niezdrowy zwłaszcza w przypadku osób z nietolerancjami pokarmowymi.

Reasumując: podobnie jak odradzać należy diety „bananowe”, „ryżowe”, czy „jagodowe” tak i dieta „jogurtowa” nie jest warta zachodu. Choć hipotetycznie pewien spadek masy ciała może nastąpić, to cała koncepcja tego modelu żywieniowego w ogóle nie jest do tego potrzebna. Lepszą alternatywą jest dieta zbilansowana.

Przejdz do szczegółów i prezentacji diety