WOW! PROMOCJA BLACK FRIDAY -50%! -50% na wszystkie plany dieta i trening z kodem "BLACKFRIDAY" Skorzystaj z promocji

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Diety okiem dietetyka: Dieta ryżowa

Diety okiem dietetyka: Dieta ryżowa
Ocena dietetyka: ryż jest produktem, który wydaje się mieć sporą przewagę nad innymi pokarmami pochodzenia zbożowego: jest lekkostrawny, ubogi w substancje antyodżywcze, dobrze tolerowany przez przewód pokarmowy. Co istotne dieta nie opiera się jedynie na samym ryżu, ale w swoich założeniach zakłada spożywanie innych produktów żywnościowych (warzywa, nabiał). Autor diety położył spory nacisk na obniżenie spożycia sodu i zwiększenie – potasu, co jest godne pochwały.

Niestety dieta jest wyjątkowo monotonna, choć oprócz ryżu można w ograniczonych ilościach spożywać nabiał czy warzywa (w tym strączkowe), to dla wielu osób przejście na ten sposób żywienia byłoby trudne do realizacji. Dieta deficytowa jest w białko,  uboga w witaminy z grupy B oraz żelazo.

Reasumując: dieta korzystnie wpłynąć może na funkcjonowanie układu pokarmowego (choć obecność warzyw strączkowych wiele komplikuje), osoby z nadciśnieniem teoretycznie również mogłyby odnieść pewne korzyści, jednak stosowanie takich modeli żywieniowych wiąże się z ryzykiem pojawienia się niedoborów pokarmowych. Odchudzanie przeprowadzane na dietach monotematycznych nie jest polecane, a wiara w ich „oczyszczający potencjał” nie ma uzasadnienia. Przypominam także, iż najskuteczniejszym rozwiązaniem problemu nadwagi jest trwała zmiana nawyków żywieniowych.

Przejdz do opisu i prezentacji diety.