Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

3 szybkie dania wegetariańskie dla osób aktywnych fizycznie

3 szybkie dania wegetariańskie dla osób aktywnych fizycznie
Zdaniem wielu aktywnych fizycznie osób, integralną częścią każdego posiłku winno być mięso. Oczywiście mięso jest wartościowym elementem diety, jednak przekonanie zgodnie z którym należy je spożywać przy każdej okazji – jest błędne. W ramach urozmaicenia codziennego jadłospisu i doskonalenia umiejętności kulinarnych zachęcam do wypróbowania wegetariańskich przepisów. Posiłek pozbawiony mięsa też może być wartościowy, pożywny i smaczny, a co najważniejsze przełamie codzienną żywieniową rutynę.

Sałatka z soczewicą i szpinakiem

Składniki: 70g zielonej soczewicy, 40 g świeżego szpinaku, 30g sera feta, pół czerwonej cebuli, kilka suszonych pomidorów, 15 g orzechów włoskich, mały ząbek czosnku, 1 łyżka oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, 1 łyżka octu balsamicznego (można użyć ewentualnie soku z cytryny), pół łyżeczki łagodnej musztardy, pieprz

Przygotowanie: Soczewicę ugotuj zgodnie z opisem znajdującym się na opakowaniu, czyli przez około 20 minut, aż do miękkości. Ugotowaną, jeszcze gorąca soczewicę przełóż do miski i dodaj pokrojony szpinak oraz sos powstały ze zmieszania oliwy z oliwek z octem, musztardą i pokrojonym drobno czosnkiem. Całość zamieszaj i poczekaj aż ostygnie, a następnie dodaj pozostałe składniki: posiekaną drobno cebulę, pomidory, pokrojony w kostkę ser feta oraz pokruszone orzechy włoskie.

Kanapki razowe z pastą z ciecierzycy

Składniki: 100g ciecierzycy z puszki lub ugotowanej, 15g suszonych moreli, 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego, 1 łyżka oliwy z oliwek, 50g tofu, 1 łyżeczka soku z cytryny,1 ugotowana pieczarka, ząbek czosnku, pół małej cebuli, papryka ostra, pieprz kajeński, pieczywo razowe

Przygotowanie: Wszystkie składniki należy włożyć do miski (w razie potrzeby pokroić lub rozdrobnić), a następnie zmiksować dokładnie aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Tak przygotowaną pastę należy nałożyć na pieczywo razowe i ozdobić dowolnie wybraną zieleniną (np. koperkiem).

Rozmarynowe tosty z fasolą i jajkiem

Składniki: 4 kromki pieczywa razowego żytniego, 1 łyżka oliwy z oliwek, pół małej cebuli, ząbek czosnku, szklanka ugotowanej białej fasoli (ewentualnie może być z puszki), 2 jajka, sól, pieprz, rozmaryn, 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego, opcjonalnie świeżo starty  parmezan.

Przygotowanie: Drobno posiekaną cebulę i czosnek należy podsmażyć na patelni z niewielkim dodatkiem oliwy z oliwek, a następnie dodać fasolę i koncentrat pomidorowy. Podsmażać kilka minut, przyprawiając rozmarynem, pieprzem i solą. Ugotowane na twardo jaja należy pokroić w plasterki. Każdą kromkę pieczywa posmaruj z jednej i z drugiej strony niewielką ilością oliwy z oliwek i włóż na około 2-3 minuty do piekarnika, aż pieczywo się lekko przyrumieni. Następnie na każdej z kromek połóż plasterki jaja oraz fasolę, całość oprósz świeżo startym parmezanem.

Podsumowanie

Jeżeli przejadły Ci się wszelkie posiłki z piersią z kurczaka, możesz od czasu do czasu urozmaicić swój jadłospis daniami wegetariańskimi. Nie dość, że są smaczne i pożywne, to zaspokajają na długo głód i stanowią miłą „odskocznię”  od dań mięsnych.

 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę