Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Jogurt owocowy - wróg Twojej sylwetki

Jogurt owocowy - wróg Twojej sylwetki
Są smaczne, wygodne i podobno wyjątkowo zdrowe. W kolorowych reklamach przedstawiane są jako pożądany element jadłospisu. Tymczasem kryją w sobie potężną dawkę tuczących cukrów. Mowa o jogurtach owocowych, które – co istotne - często owoców na oczy nie widziały. Fermentowane napoje mleczne takie jak jogurt, kefir, zsiadłe mleko, a także maślanka, stanowić mogą cenne uzupełnienie diety w wapń, witaminy z grupy b i żywe kultury bakterii.

W formie naturalnej są niskokaloryczne i spokojnie włączyć je można do odchudzającego nawet menu. Kiedy jednak w procesie produkcyjny dodaje się do nich cukier, aromaty owocowe, barwniki i inne dodatki, powstają produkty którym bliżej do czekoladek i batoników niż dietetycznej żywności.

Cukier w jogurcie owocowym

Zastanawiałeś się kiedyś ile łyżeczek cukru jest w półlitrowej coli? Odpowiedź brzmi: trzynaście; W Półlitrowym opakowaniu jogurtu owocowego jest ich nawet dwadzieścia. Pijesz jogurcik truskawkowy na drugie śniadanie? To tak jakbyś wsunął prawie pół szklanki cukru. Co gorsza wiele osób łączy w ramach zdrowego śniadania owocowe jogurty z płatkami zbożowymi reklamowanymi jako „fit”, czyli wspomagającymi odchudzanie. Tymczasem owe płatki śniadaniowe często zawierają niewielki dodatek mąki pełnoziarnistej i witamin, bazę i tak stanowi wyrób z białej mąki, a zazwyczaj jeszcze dodany jest cukier. Łącząc jogurt owocowy i płatki typu ‘fit” otrzymujesz podwójnie przesłodzony posiłek. Myślisz, że to lepsze niż kanapka?

Jak samemu zrobić jogurt owocowy

Najlepszą opcją jest zrobienie jogurtu owocowego samemu. Jeśli masz w domu blender, to wystarczy szklanka jogurtu naturalnego i 100 – 200g ulubionych owoców takich jak banany, truskawki, maliny… Jeśli jesteś poza domem możesz do jogurtu naturalnego dodać trochę rodzynek, moreli suszonych lub suszonej żurawiny. Co prawda dostarczysz dodatkowych węglowodanów, ale nierafinowanych, a z nisko-przetworzonej, zdrowej żywności. Łyżka otrębów owsianych dodatkowo dostarczy błonnika, który korzystnie wpływa na poziom glukozy we krwi, zwiększa uczucie sytości, a także stanowi pożywkę dla probiotycznych bakterii obecnych w dobrej jakości bio-jogurtach.