Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Proteinowa owsianka syci na dłużej

Proteinowa owsianka syci na dłużej
Odchudzanie nie musi wiązać się z permanentnym uczuciem głodu. Odpowiedni dobór pokarmów korzystnie wpływa na mechanizmy regulujące łaknienie i pozwala bezboleśnie wytrwać na ujemnym bilansie kalorycznym. Bardzo wiele wskazuje na to, że posiłkiem mającym w tym kontekście istotne znaczenie jest śniadanie. W niniejszym artykule przedstawię prostą i smaczną, a także niezwykle sycącą propozycję przygotowania pierwszego posiłku w ciągu dnia w postaci owsianki.

Śniadanie w pięć minut

W celu przygotowania posiłku potrzebne będą: około pół szklanki płatków owsianych, garść orzechów włoskich, wybrany owoc (np. banan) oraz szklanka jogurtu naturalnego i miarka odżywki białkowej. Płatki i pokruszone orzechy najlepiej jest zalać dzień wcześniej wodą i zostawić tak na noc, rano natomiast wkroić można banana (albo dorzucić zdecydowanie mniej kaloryczne truskawki, jagody, maliny) oraz zmieszać odżywkę z jogurtem i zalać owsiankę. Samo przygotowanie trwa zaledwie kilka minut, a posiłek jest smaczny, wartościowy i sycący. Opisana powyżej porcja owsianki dostarcza około 650 – 700kcal, w tym około 80g węglowodanów (45%) 40g białka (25%), 30g tłuszczu (30%), a także 7g błonnika. Co więcej powyższy posiłek zaspokaja niemal 50% zapotrzebowania na magnez i wapń, dostarczając sporej dawki witamin z grupy B, witaminy E, cynku, manganu i potasu.

Skąd taki pomysł?

Płatki owsiane charakteryzuje wysoki indeks sytości co związane jest m.in. z obecnością sporych ilości błonnika, a także relatywnie wysoką jak na zboża zawartością białka. Badania naukowe potwierdzają sycący potencjał owsianki. Literatura fachowa wskazują także coraz częściej na tłumiące łaknienie właściwości protein. W eksperymentach z udziałem ochotników wykazano, że białkowe śniadanie syci na dłużej niż śniadanie oparte głównie na produktach węglowodanowych. Dlatego uzupełnienie płatków owsianych porcją odżywki białkowej i jogurtem może okazać się niezwykle korzystne. Również orzechy znakomicie hamują łaknienie, a owoce natomiast zaspokajają apetyt na słodkie. Proteinowa owsianka z owocami jest wiec znakomitym pomysłem na śniadanie.

A dlaczego nie musli ze sklepu?

Zastanawiasz się po co babrać się z płatkami i owocami, skoro można po prostu kupić musli w sklepie spożywczym czy markecie i cieszyć się znakomitym smakiem gotowego do zalania mlekiem produktu? Cóż, gdyby wpływ popularnych musli na sylwetkę i łaknienie był choć w połowie tak kolorowy jak ich opakowania, to polecałbym je przy każdej możliwej okazji. Problem tkwi jednak w tym, że  gotowe produkty śniadaniowe nafaszerowane są zazwyczaj cukrami i oczyszczoną skrobią, których spożycie sprawia, że łatwiej tyjemy i szybko stajemy się głodni. Co więcej w ich składzie niekiedy znaleźć można również kwasy tłuszczowe trans! Tego typu wynalazki, nie stanowią pożądanego elementu zdrowej diety, a już zupełnie nie nadają się do spożycia w czasie odchudzania… 

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę