Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Wpływ owoców i warzyw na organizm

Wpływ  owoców i warzyw na organizm
Świeże owoce i warzywa powinny stanowić stały element żywienia każdego z nas. Wbrew powszechnym opiniom spożywanie świeżych owoców może sprzyjać utracie wagi ciała, a więc możemy spożywać je także w trakcie redukcji. Naukowcy odkryli kolejny powód, dla którego powinniśmy zadbać, by owoce i warzywa znajdowały się w naszej diecie.

Według pracy opublikowanej na łamach magazyny “British Medical Journal”, konsumpcja dużych ilości owoców w okresie dojrzewania może być powiązana z niższym ryzykiem zachorowania na raka piersi.

Spożywanie warzyw i owoców ma zbawienny wpływ na ludzki organizm.

Amerykańscy naukowcy przyjrzeli się stanowi zdrowia 90 tysięcy pielęgniarek. Analizowano również ich sposób odżywiania z okresu dojrzewania. Na podstawie informacji, jakie udało się zebrać, postawiono tezę, iż wyższe spożycie owoców w okresie dojrzewania przekłada się na obniżenie ryzyka rozwoju raka piersi w dorosłym życiu.

Jako szczególnie korzystne uznano spożycie bananów, jabłek, winogron oraz pomarańczy.

Ważne jest, aby spożywane owoce i warzywa były w jak najmniej przetworzonej formie.

Nie obserwuje się podobnej korelacji w przypadku spożycia soków owocowych.

Warzywa i owoce należy spożywać w jak największych ilościach i jak najczęściej w ciągu dnia, najlepiej przy każdym posiłku. Najnowsze doniesienia wykazały, że spożywanie od 1 do 3 porcji tych produktów zmniejsza ryzyko nowotworu, zawału serca i udaru mózgu o 14 proc.

Niestety, w Polsce w ostatnich latach obserwuje się spadek spożycia warzyw i owoców.

Według Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem, aż 62 proc. Polaków nie spożywa codziennie warzyw i owoców. Jedynie 2 % Polaków sięga po owoce i warzywa codziennie i spożywa ich minimum 400g na dobę.

W  2014 r. spożycie owoców i  przetworów w  Polsce wyniosło 43,08 kg/osobę. Spożycie warzyw i  ich przetworów w  Polsce w  2014 r. wyniosło 58,92 kg/osobę.

WHO ocenia, że w ponad połowie krajów europejskich należących do WHO konsumpcja warzyw i owoców nie sięga 400 g dziennie, a w jednej trzeciej tych krajów średnie spożycie wynosi mniej niż 300 g dziennie.

Podsumowując, warto sięgać po świeże owoce i warzywa każdego dnia. Są one zbawienne zarówno dla naszej sylwetki, samopoczucia jak i zdrowia.

 

W artykule mówimy o: Zdrowie Dietetyka i zdrowe odżywianie

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę