Indywidualny plan

Dietetyczny

Indywidualny plan

Treningowy

Indywidualny plan

Dieta + Trening

Opieka dietetyka i trenera Już od

Plan dieta + trening 29,99 zł/mies.

Opieka dietetyka Już od

Plan dietetyczny 26,66 zł/mies.

Opieka trenera Już od

Plan treningowy 23,33 zł/mies.

Plany dieta i trening
{{$parent.show_arts ? 'Artykuły' : 'Baza wiedzy'}}
Sklep

Odchudzasz się? Zacznij od zmian w kuchni!

Odchudzasz się? Zacznij od zmian w kuchni!
Zdrowe nawyki żywieniowe wprowadzać należy w sposób przemyślany, dlatego też warto zwrócić uwagę na to jak zaaranżowana jest kuchnia oraz miejsce, w którym spożywane są posiłki. Wprowadzenie zmian, ułatwiających stosowanie zdrowych nawyków żywieniowych nie wymaga zakupu ultranowoczesnych, super-zaawansowanych sprzętów i naczyń kuchennych wykonanych przy pomocy kosmicznej technologii, ani też gruntownego remontu – wystarczy zastosować kilka prostych trików, dzięki którym unikniesz zbędnych pokus oraz trudności związanych z „uzdrawianiem” jadłospisu.

Wyczyść blaty kuchenne -  mamy tendencje do podjadania tego, co znajduje się w zasięgu wzroku i ręki. Bardzo często robimy to nieświadomie. Wizyta w kuchni – choćby po szklankę wody, może zakończyć się odruchowym przegryzieniem ciasteczka lub cukierka, które zachęcająco prezentują się w widocznym miejscu.   Dlatego, aby nie wystawiać się na pokuszenie – pozbądź się wszelkich śmieciowych przekąsek, a już na pewno nie trzymaj ich w widocznych miejscach. Kwestia ta dotyczy nie tylko blatów, ale także szafek, z których często korzystasz czy też lodówki. Pamiętaj, jak mówi stare powiedzenie „czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”.

Wyeksponuj owoce i wartościowe przekąski -  w  kuchni, którą zgodnie z powyższą wskazówką wyczyściłeś z żywieniowych śmieci,  warto w widocznym miejscu umieścić kosz z umytymi i gotowymi do spożycia owocami lub warzywami. W strategicznych miejscach można także postawić miskę z orzechami, co powinno skutecznie odwrócić naszą uwagę i myśli od niezdrowych przekąsek.

Przeorganizuj lodówkę – zacząć należy od pozbycia się produktów, które zdecydowanie kolidują z zasadami zdrowego odżywiania, czyli przede wszystkim wysoko przetworzonej żywności zasobnej w cukry i niezdrowe tłuszcze ( owocowych jogurtów i serków, past pseudo-rybnych, majonezowych sałatek, niskojakościowych wędlin, słodyczy, etc.) . Na wysokości oczu, w widocznym miejscu  warto umieścić produkty najbardziej pożądane w diecie, czyli warzywa, owoce, nabiał, ugotowane mięso, etc. 

Popraw kuchenne feng shui – samodzielne przygotowywanie potraw pozwoli Ci przejąć kontrolę nad tym co jesz, warto zatem zadbać o to, aby przebywanie w kuchni  było przyjemne. Dbanie o czystość mikrobiologiczną to kwestia nadrzędna, pobyt w kuchni mogą jednak także uatrakcyjnić drobne akcesoria, również niekoniecznie związane z kuchnią i gotowaniem, takie jak choćby radio czy bukiet świeżych kwiatów.

Nakładaj jedzenie bezpośrednio na talerz – umieszczanie półmisków i garnków z potrawami na stole nie jest najlepszym rozwiązaniem, utrudnia bowiem kontrolowanie ilości pochłanianego jedzenia. Jedzenie warto zostawić w garnkach na kuchence lub na blacie – wówczas za każdym razem sięgnięcie po dokładkę będzie wiązało się z koniecznością  wstania od stołu.

Podsumowanie

Jedzenie i sposób jego przygotowania determinują jakość wprowadzanych nawyków żywieniowych. Dlatego kuchnia, określana często „sercem domu” powinna być zaaranżowana w sposób przemyślany, tak by przebywanie w niej było przyjemne i ułatwiało przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków.