Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dieta dla zapracowanych.

Dieta dla zapracowanych.
Wstajesz wcześnie rano, bierzesz szybki prysznic wypijasz w pośpiechu kawę i „lecisz” do pracy czy na uczelnie gdzie spędzasz nieraz większość dnia, wracasz do domu i nie masz ani czasu ani siły na dietę? Wiedz, że nie jesteś sam. Z podobnym problemem boryka się większość społeczeństwa, a jednak są osoby, które potrafią się odnaleźć we współczesnych realiach i niezależnie od tego jaki zawód wykonują są w stanie zadbać o dietę i kondycję fizyczną. Jeżeli uważasz, że w Twoim wypadku jest to nie niemożliwe to wiedz, że najprawdopodobniej jesteś w ogromnym błędzie.

Po pierwsze: zmień percepcję.

Zapewne spotkałeś się z takim stwierdzeniem, że „wszystko rodzi się w głowie”. Jak będziesz sobie wmawiać, że nie potrafisz, nie dasz rady, nie umiesz – to tak właśnie będzie w praktyce. Pamiętaj, że żeby coś w życiu zmienić musisz mieć motywacje – im będzie ona silniejsza tym szybciej znajdą się sposoby na osiągnięcie celu.

Po drugie: odrzuć stereotypy.

Wiele osób postrzega dietę stereotypowo: sześć posiłków dziennie, pół dnia zmarnowanego w kuchni, bieganie do pracy z pojemnikami z ryżem i gotowanym kurczakiem i zajadanie się nim w kółko regularnie co trzy godziny. Tymczasem zdrowa, zbilansowana dieta może składać się np. z dwóch –głównych posiłków i jednej - dwóch przekąsek w postaci gotowych do spożycia produktów (owoce, orzechy, fermentowane napoje mleczne).

Po trzecie: zacznij od dziś.

Najlepszym sposobem by się przekonać czy coś jest możliwe, jest wdrożenie tego w życie. Przy czym odkładanie terminu rozpoczęcia wprowadzanie zmian na bliżej nieokreślone „jutro” nie jest dobrym rozwiązaniem. Nadaj priorytet temu przedsięwzięciu

Po czwarte: potrzebujesz godziny czasu na dobę.

Żeby przygotować wszystkie posiłki w ciągu dnia potrzebujesz około godziny lub mniej – gdy nabierzesz już wprawy. Pomyśl: jedna godzina w ciągu dnia jest w stanie zmienić Twoje życie i sprawić, że coś co było do tej pory nierealne – stanie się możliwe. Zmieniając sposób odżywiania możesz zyskać nie tylko lepszą sylwetkę, ale poprawić swoją kondycję umysłową i wydajność w pracy.

Po piąte: nie rezygnuj z przyjemności.

Jeżeli czasem zdarzy się tak, że uznasz, iż jeśli nie zjesz batonika czy kawałka pizzy to zwariujesz – to wiedz, że jak pozwolisz sobie na mały skok w bok raz na jakiś czas, to nic wielkiego się nie stanie. Nie oznacza to jednak, że masz kumulować słodycze i fast food’y w domu na zapas. Jak w Twojej szafce znajdzie się paczka ciastek na „wszelki wypadek” to zjesz je jeszcze dziś wieczór.

Wnioski. Nawet osoby bardzo zapracowane są w stanie zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze. Potrzebna ku temu jest przemyślana strategia i odrobina silnej woli.