Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Dodatkowe kilogramy po świętach

Dodatkowe kilogramy po świętach
Każdego roku obiecujemy sobie, że tym razem w święta zachowamy zdrowy rozsądek i nie będziemy objadać się do granic możliwości, nie będziemy przygotowywać góry jedzenia i zadbamy o aktywne spędzanie czasu. Każdego roku jednak wiele osób ponownie kończy z bólem brzucha wywołanym przejedzeniem i dodatkowymi kilogramami na wadzie. Jak sobie z nimi radzić?

Najlepszym rozwiązaniem jest wyciągnąć wnioski i nie przejadać się podczas kolejnych świąt. Nie musimy odmawiać sobie wszelkich przyjemności i pilnować dokładnej diety w ciągu tych paru świątecznych dni.

Ważne by nie popadać ze skrajności w skrajność. Rygorystyczna dieta, na której odmawiamy sobie wszelkich przyjemności, przeplatana urodzinami, świętami, imprezami, które stanowią świetną okoliczność do popuszczenia pasa to błędne koło, które skutecznie przyprawia nas jedynie o frustrację.

Jeśli w święta nie potrafiłeś odmówić sobie przyjemności, a waga wskazuje kilka kilogramów na plusie - nie panikuj.

Po pierwsze musisz zdawać sobie sprawę, że w dużej mierze nadprogramowe kilogramy to zgromadzona woda. Po kilku dniach waga zacznie wracać do poprzedniego stanu.

Nie przerażaj się więc liczbą, ujrzaną na skali wagi.

Zachowaj spokój i nie rzucaj się na dietę cud, której zadaniem miałoby być pozbycie się nadprogramowego balastu.

Nie dojadaj przez kolejny tydzień pozostałości świątecznych potraw, w szczególności ciast i tłustych ciężki dań.

Wróć do swojej diety przedświątecznej. Nie ograniczaj nadmiernie jedzenia. Zadbaj o to, by dieta była zbilansowana, a także dostosowana do twoich preferencji. Nie popadaj w kolejną skrajność.

Zadbaj o aktywność fizyczną. Wróć na siłownię, zadbaj o spacery i czas spędzany na świeżym powietrzu.

Pamiętaj o spożywaniu dostatecznej ilości płynów, przede wszystkim w postaci zmineralizowanej wody.

Przeprowadzenie jednodniowego postu może być zasadne  u osób zdrowych (przeciwwskazania dla osób z chorobami tarczycy, cukrzycą, dzieci oraz osób starszych).

Podsumowując, najlepszym pomysłem jest unikanie popadania w skrajności. Jeśli w święta nadmiernie się objadałeś, postaraj się nie panikować i nie przechodzić na oczyszczające diety cud. Wróć do zbilansowanego odżywiania i regularnej aktywności fizycznej, a waga wróci do normy.

 

W artykule mówimy o: Odchudzanie