Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czy warto zaczynać dzień od spaceru? Co daje poranny spacer?

Czy warto zaczynać dzień od spaceru? Co daje poranny spacer?
Ruch na świeżym powietrzu zapewnia wiele korzyści dla zdrowia, zarówno na poziomie fizycznym, jak i psychicznym. Zwłaszcza rano, kiedy zaczynasz dzień, warto przeznaczyć chwilę czasu, aby zadbać o swoją kondycję i zdrowie. Nie lubisz biegać? Nie ma sprawy. Marsz jest doskonałą formą ruchu, która pozwala zadbać o zdrowie i utrzymanie prawidłowej masy ciała.

Chodzenie kontra bieganie

Choć chodzenie uchodzi za aktywność dla leniwych, to tak naprawdę ma mnóstwo korzyści podobnych do biegania. Jeżeli Twoim celem jest redukcja wagi, to chodzenie pozwoli Ci uzyskać i utrzymać prawidłową masę ciała. Marsz, tak samo, jak bieganie, jest ćwiczeniem cardio, które wspomaga układ sercowo-naczyniowy, poprawia odporność oraz wytrzymałość organizmu, a do tego pomaga zapobiegać przewlekłym chorobom. Oczywiście im szybciej spacerujesz, tym lepiej.

Zdrowy ruch

Ćwiczenia sercowo-naczyniowe takie jak marsz, są świetne dla zdrowia psychicznego. Badania wykazały, że spacery 3 razy w tygodniu po 30 minut wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie, poprawiają poczucie własnej wartości oraz łagodzą stany lękowe i depresyjne. Jeśli marsz jest lub ma być jedyną Twoją aktywnością, to postaraj się utrzymać go na poziomie minimum 150 minut w tygodniu.

Poprawa koncentracji

Liczne badania potwierdziły, że spacery, zwłaszcza na świeżym powietrzu, pomagają być bardziej kreatywnym, poprawiają klarowność umysłu oraz koncentrację. Każdy przecież wie, że dla jasności umysłu warto się przewietrzyć i nic nie stoi na przeszkodzie, by właśnie tak zacząć dzień.

Zdrowsze nawyki

Zaczynając dzień od spaceru (przeważnie na czczo), pozwoli Ci patrzeć bardziej świadomie na to, co jesz w ciągu dnia. Może to być pierwszy krok do kolejnych zmian i pracy nad sobą.

Spacery nie muszą być nudne!

Spacerując kilka razy w tygodniu, wyrabiasz w sobie nawyk, ale czasem nudzi Cię ta aktywność? To tak samo, jak z bieganiem - czasami nie chce nam się biegać i chcemy, żeby wyznaczony sobie dystans/czas minął szybciej. Dla urozmaicenia możesz maszerować według zasady przypominającej trening interwałowy. Łącz, przeplataj wolniejszy marsz z bardzo intensywnym chodem, a nawet truchtem. Możesz też co jakiś czas wykonać kilka przysiadów, a nawet podskoków. Ciesz się i baw się tym, że udało Ci się wygospodarować odrobinę czasu o poranku i tym, że robisz coś bardzo dobrego dla siebie i swojego zdrowia.