Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Imbir nasila spalanie tłuszczu i pomaga zmniejszyć uczucie głodu!

Imbir nasila spalanie tłuszczu i pomaga zmniejszyć uczucie głodu!

PoTreningu

Przyprawy takie jak cynamon, kurkuma i imbir są w ostatnich latach przedmiotem intensywnych badań, dotyczących ich korzystnego wpływu na ludzki organizm. Wiadomo już dziś, że są one źródłem bioaktywnych związków o działaniu antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym, wpływających na wiele parametrów metabolicznych i korzystnie oddziaływujących na ogólnie pojęte zdrowie. Jak pokazało niedawno opublikowane badanie pilotażowe z użyciem imbiru, korzyści ze stosowania tej przyprawy mogą obejmować również wpływ na estetykę sylwetki.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

W randomizowanym eksperymencie, przeprowadzonym przez naukowców z Instytutu Żywienia Człowieka Uniwersytetu Columbia, wzięło udział dziesięciu ochotników z nadwagą. Zbadano wpływ spożycia 2g sproszkowanego imbiru rozpuszczonego w gorącym napoju, na  parametry takie jak termogeneza poposiłkowa, uczucie sytości, poziom glukozy, insuliny i lipidów oraz markerów stanu zapalnego we krwi. Okazało się, że imbir wpływa na uczucie sytości – uczestnicy po wypiciu imbirowego napoju deklarowali niższe spożycie pokarmu. Dodatkowo zaobserwowano, że imbir nasila poposiłkowe wydatkowanie energii (tzw. SDDP – swoiście dynamiczne działanie pokarmu).

Wygląda więc na to, że imbir jest kolejną po cynamonie i kurkumie przyprawą, którą szczególnie warto włączyć do odchudzającego menu. Oprócz prozdrowotnych właściwości posiada także walory, które z jednej strony przyspieszyć mogą redukcję tłuszczu, a z drugiej ułatwić utrzymanie reżimu diety. Co istotne imbir jest dość tanią przyprawą, paczka zawierająca 15g sproszkowanego korzenia tej rośliny to wydatek rzędu 1,3 - 1,5zł, tak więc bazując na zastosowanym w badaniu dawkowaniu można stwierdzić, że miesięczna kuracja wyniesie nas około 6zł.

Imbir nadaje się zarówno jako przyprawa do rozmaitych potraw, nadaje charakterystyczny smak i aromat, jak i też jako dodatek do kawy, potęgując jej odchudzające właściwości. Kofeinowo-imbirowy napój, wzbogacony jeszcze o szczyptę cynamonu i szczyptę pieprzu kajeńskiego, działaniem nie ustępuje wielu popularnym spalaczom tłuszczu. Warto pamiętać jednak, by odchudzającego potencjału takiej mikstury nie zepsuć cukrem lub mlekiem.


Źródła: Mansour MS, Ni YM, Roberts AL, Kelleman M, Roychoudhury A, St-Onge MP. Ginger consumption enhances the thermic effect of food and promotes feelings of satiety without affecting metabolic and hormonal parameters in overweight men: A pilot study.. Metabolism. 2012 Apr 24.