Kebab kulturysty z sosem czosnkowym

Wielu z was zapewne ma dość swojej diety przesiąkniętej płatkami owsianymi, jajkami i kurczakiem z ryżem. Jako, że lubię eksperymentować w kuchni, postanowiłem zrobić bardzo łatwy przepis na świetne urozmaicenie diety. Kebab zaliczamy do działu FAST FOOD, natomiast w tym przypadku będzie to tylko przenośnia dla idealnego posiłku z niską zawartością węglowodanów! Powtórzę również dla wszystkich buntowników - to danie nie może zastąpić nam naszej trwałej diety, którą prowadzimy. Raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na taką uciechę

Przeczytaj koniecznie:

Placek z batata - kuchnia Ladies SFD

Autorem dzisiejszego przepisu jest: Przemyski

Składniki na 2 kebaby:

  • Mięso z piersi kurczaka (400g) 
  • 1/2 papryki czerwonej 
  • 1 biała cebula 
  • kapusta pekińska 
  • omlet/naleśnik/tortilla 
  • oliwa z oliwek 
  • pieprz czarny 
  • zioła prowansalskie 
  • przyprawa do gyros/curry 
  • olej do smażenia 

Przygotowanie

1. Rozpoczynamy od mięsa, kupiony filet z kurczaka oczyszczamy z kostek/tłuszczu. Następnie kroimy go na w miarę drobne kawałki. 

2. Przygotowujemy marynatę w oliwie z oliwek. Nalewamy 2-4 łyżki oliwy do miseczki, następnie przyprawiamy odrobiną pieprzu i ziół prowansalskich. 

3. Pokrojonego w kosteczkę kurczaka, obtaczamy w marynacie, następnie nakrywamy talerz z mięskiem na 5-10 minut, żeby wszystko ładnie przesiąknęło oliwą i zapachem ziół. 

4. W międzyczasie szykujemy się do krojenia papryki i cebuli, staramy się pokroić to na drobne kawałeczki, chyba, że ktoś woli grubsze, to już według własnego uznania.

5. Mamy pokrojoną cebulkę i paprykę. Do tej pory wszystko powinno wyglądać jak na zdjęciu. Szykujemy patelnię oraz przyprawę do GYROS (jeśli nie macie to warto kupić, aczkolwiek jeśli tak bardzo nie chce się wam ruszać do sklepu to można to zastąpić przyprawą do kurczaka / przyprawą do kebaba / curry)

6. Bierzemy się za smażenie cebulki, staramy się smażyć ją na małym ogniu i dłużej, żeby nie spalić. Finalnie ma mieć lekko złotawy kolor. Warto lekko posolić. 

7. Teraz wrzucamy na patelnię nasze mięsko. I czekamy aż złapie kolor typowy dla kurczaka (biały). Mieszamy wszystko i przewracamy na drugą stronę. 

8. Gdy mięso zmieni kolor, posypujemy obficie przyprawą do gyros. Następnie mieszamy. 

9. Kolejnym krokiem jest dosypanie czerwonej papryki, którą wcześniej pokroiliśmy, całość smażymy jeszcze około 2 minut, cały czas mieszając. 

10. Gdy skończymy przykrywamy mięsko pokrywką, żeby nie wystygło i bierzemy się za podkład. W swoim przepisie użyłem tortilli ponieważ rzadko ją jem i akurat miałem smak. Minus jest taki, że w jednym wrapsie (plastrze) tortilli znajdziemy 20g węglowodanów, co nie cieszy... Dlatego polecam wam zrobienie omleta lub po prostu zwykłego naleśnika. 

11. Wykładamy środek liśćmi kapusty pekińskiej, następnie smarujemy liście małą ilością majonezu

12. Nakładamy farsz z patelni, następnie dajemy do mikrofalówki całość i podgrzewamy 30sek - 1 min całość. 

Wartości odżywcze 1 kebaba:
Białko = 51g 
Tłuszcze = 15g 
Węglowodany = 30g (z tortillą! Polecam zmiany np. omlet, wyjdzie mniej węgli)              

kcal = 400 (tortilla 176kcal, czyli bez ok 224 kcal wtedy wyjdzie)

Przepis na sos czosnkowy i wiele innych przepisów znajdziecie w dziale Kuchnia na SFD.pl