Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Jak wybrać odpowiedni klub lub siłownię

Jak wybrać odpowiedni klub lub siłownię

PoTreningu

Właściwy klub powinien oferować nam przede wszystkim niezbędny nam sprzęt treningowy (np. wolne ciężary i maszyny; bieżnie, rowerki i inny sprzęt do aerobów). Jeśli szukamy zorganizowanych zajęć fitness, aerobik – przejrzyjmy ofertę pod względem ceny za godzinę zajęć i czasu ich rozpoczęcia. Czy w danym klubie wolno nam zawiesić karnet, odwołać nasze uczestnictwo w zajęciach? Czy otrzymamy zniżki przy regularnym odwiedzaniu danego miejsca?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Wolne ciężary – jeśli mamy bardziej ambitne podejście do treningu (pod kątem zwiększania siły, masy, wytrzymałości mięśniowej, redukcji tkanki tłuszczowej) niezbędnym minimum są stojaki do wykonywania przysiadów (i innych ćwiczeń; bardziej wszechstronna jest klatka do wykonywania przysiadów), odpowiednie ławki, drążki, poręcze, drabinki, sztangi, sztangielki, komplet obciążeń i inne wyposażenie. Warte uwagi są kluby wyposażone w grube, tłumione stanowiska do podnoszenia ciężarów (tzw. podesty ciężarowe). Można tam bez ryzyka i hałasu operować każdym ciężarem. Osoby bardziej doświadczone muszą zwrócić uwagę na możliwość korzystania z magnezji oraz upuszczania ciężarów na ziemię (co jest zwalczane w wielu klubach w Polsce). 
Zwróćmy uwagę, na jakiej powierzchni można ćwiczyć i jak rozplanowany jest klub. Za trening w ścisku można nieraz zapłacić kilkadziesiąt procent więcej, niż za komfort w mniej znanym miejscu. Zbyt duża liczba trenujących osób uniemożliwia właściwy trening, powoduje tylko zdenerwowanie. To samo dotyczy zorganizowanych zajęć. Często obserwuje się zajęcia „masowe”, nastawione na maksymalną liczbę osób – co niestety ma bezpośrednie przełożenie na spadek jakości treningu i nadzoru nad ćwiczącymi (aby zajęcia miały sens dydaktyczny – liczba osób powinna wynosić 10-12). 

Kadra instruktorska w klubie – czy zapewnia właściwy nadzór, czy ma doświadczenie praktyczne w prowadzeniu zajęć, czy na zajęciach jest dobra atmosfera i jednakowy nadzór nad każdym z ćwiczących? Tutaj ważna uwaga – wielu instruktorów w klubach w Polsce wykazuje duże braki w wiedzy, za porady „ekspertów” można drogo zapłacić (dosłownie i w przenośni!). M.in. zetknąłem się z instruktorką która nie potrafiła przedstawić prawidłowej techniki martwego ciągu (najbardziej elementarnego ruchu - podnoszenia ciężaru z ziemi) i zalecała początkującym skręcanie szyi (aby w lustrze obserwować ruch), co prowadzi do gigantycznych przeciążeń w szyjnym odcinku kręgosłupa (może prowadzić do poważnych kontuzji). Bardzo często w klubach mitologizowane są podstawowe, znane od setek lat ćwiczenia w rodzaju przysiadów, martwego ciągu i wyciskania. Instruktorzy wysyłają początkujących na maszyny, które zapewniają wiele razy wolniejszy progres treningowy. Podobnie bieżnie, steppery i inne maszyny „cardio” budują przemysł „redukowania tłuszczu”. O wiele skuteczniejszym rozwiązaniem jest ... bieganie w terenie oraz ćwiczenia z ciężarami nastawione na redukcję tkanki tłuszczowej. Niestety – bieganie w terenie nie nabija pieniędzy właścicielom klubów – z wiadomych względów wolą by ludzie truchtali na bieżniach, jeździli na rowerkach i spacerowali na stepperach. A że jest to znacznie mniej efektywne – tym lepiej – przecież klient spędzi dziesiątki dodatkowych płatnych godzin w klubie. 
W końcu zwróćmy uwagę na warunki sanitarno-higieniczne w miejscu które odwiedzamy – czy ćwiczący używają ręczników, czy obsługa sprząta klub ( w szczególności prysznice, toalety), czy lustra są regularnie czyszczone? W wielu miejscach, stosunkowo dobrze wyposażonych warunki higieniczne są skandaliczne. Czy warto zaprzątać sobie głowę takim klubem, przy obecnym nasyceniu rynku i ogromnym wyborze? 



W artykule mówimy o: Ladies Men's boost Trening