Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
5 porad jak nie przytyć w święta!

5 porad jak nie przytyć w święta!

KINGA ŻURALSKA - TRENER PERSONALNY

Święta na diecie? Chyba niewiele jest osób, które zdecydowałyby się na wprowadzenie restrykcyjnych programów odchudzających właśnie w tym okresie. I bardzo dobrze, święta bowiem to nie czas na katowanie się dietą, biorąc jednak pod uwagę fakt zbliżającego się sylwestra warto zachować pewną kontrolę nad własnym talerzem i nie folgować zbytnio swojemu łakomstwu. Wbrew pozorom istnieją bowiem sposoby na to, by jeść smacznie i zdrowo i dietetycznie również w świąteczne dni.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Odchudź świąteczne menu

Jeśli jesteś gospodarzem spotkania i masz decydujący wpływ na to co pojawi się na stole, postaraj się by serwowane dania nie składały się jedynie z cukru i tłuszczu. Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach, zamiast śmietany używaj jogurtu naturalnego, do wypieków daj mniej białej maki a dodaj pełnoziarnistej oraz otrębów i używaj mniejszej ilości cukru niż zwykle. Istotne znaczenie ma także sposób obróbki pokarmów, zamiast panierować i smażyć potrawy spróbuj je udusić lub upiec, najlepiej we folii.

Stwórz swój prywatny ranking

Jeśli jesteś tylko gościem i nie Ty decydujesz o świątecznym menu, zlustruj uważnie to co jest na stole i  wybierz od razu potrawy, po które nie sięgniesz i takie, które na pewno znajdą się na Twoim talerzu. Pieczona ryba, ryba w galarecie, barszcz z uszkami, śledzie, lżejsze sałatki, a zwłaszcza świeże warzywa z pewnością będą dobrym wyborem, unikać należy natomiast większości ciast (choć mała porcja jabłecznika lub drożdżowca jest dopuszczalna), słodkich napojów, dań panierowanych i smażonych. Ostrożność także zachować należy względem potraw mącznych i spożywać je z umiarem.

Ważna jest asertywność

Podczas rodzinnych spotkań zapewne znajdzie się jakaś życzliwa ciocia, która pomimo braku entuzjazmu z Twojej strony będzie starać się nałożyć Ci dodatkową porcję pierogów czy sernika. Pamiętaj, że ostateczna decyzja należy do Ciebie, nie chcesz – nie jedz, odmawiaj grzecznie i stanowczo aż do skutku, a najlepiej zadbaj o to by na Twoim talerzu do końca uczty nie było miejsca na niechcianą dokładkę. Jedz powoli i się delektuj.

Zaczynaj dzień od białkowego śniadania

Spożycie solidnej porcji białka na śniadanie powoduje, że w ciągu dnia jemy mniej i mamy mniejszą ochotę na słodkie przekąski. Jaja, mięso, twaróg, ryba w towarzystwie sporej porcji warzyw  mogą okazać się znakomitym sposobem na poskromienie apetytu przy kolejnych posiłkach i pomiędzy nimi. Zdecydowanie odradzam rozpoczynanie dnia od ciast, tortów, słodyczy i im podobnych, niestety doświadczenie dietetyka pokazuje, iż osoby, które niezdrowo zaczynają dzień – niezdrowo odżywiają się również w późniejszych jego porach.

Nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Choć święta kojarzą się z odpoczynkiem i relaksem, to warto wprowadzić choć symboliczną aktywność fizyczną. Siłownie i kluby fitness są zazwyczaj w tym czasie zamknięte, z resztą nie namawiałbym do spędzania świąt ze sztangą czy na bieżni, ale myślę że warto byłoby wybrać się na przynajmniej półgodzinny spacer, a w przypadku osób bardziej wytrenowanych polecałbym nawet krótki trening interwałowy w warunkach domowych, czy – w miarę możliwości – na świeżym powietrzu.