Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Trzy powody, dla których warto włączyć jabłka do diety odchudzającej

Trzy powody, dla których warto włączyć jabłka do diety odchudzającej

Tadeusz Sowiński

Jabłka bez wątpienia należą do najchętniej jadanych przez nas owoców. Wynika to z tego, iż są smaczne, tanie i ogólnodostępne przez cały rok. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, iż jabłka posiadają kilka innych zalet, przez które znakomicie nadają się jako integralny składnik diety odchudzającej. O jakich właściwościach mowa?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Jabłka znakomicie sycą

Chociaż wydawać się to może mało prawdopodobne, to fakty są takie, iż jabłka znakomicie zmniejszają łaknienie. Ich właściwości sycące związane są z jednej strony z niskiej gęstości energetycznej, a z drugiej z obecności błonnika i związków fenolowych. Na tle wielu innych pokarmów jabłka wypadają pod tym względem fenomenalnie. Dodanie ich do posiłków czy uwzględnienie jako szybkiej przekąski między posiłkami pomaga obniżyć dobowe spożycie energii.

Jabłka to znakomity substytut słodyczy

Nie ulega wątpliwości, że słabość do słodyczy może negatywnie wpłynąć na masę i skład ciała. Pomimo, iż wszyscy zdają sobie z tego sprawę, nie każdy potrafi w praktyce zachować pożądaną abstynencję. Słodkości mają to do siebie, że uzależniają i trudno ich sobie odmówić. Okazuje się, że jabłka mogą stanowić substytut wyrobów cukierniczych. Ze względu na swoje walory smakowe mogą pomóc oszukać organizm w chwili ataku ochoty na słodkie. W przeciwieństwie do słodyczy jednak jabłka są niskokaloryczne i dostarczają cennych dla zdrowia składników takich jak chociażby potas czy związki fenolowe.

Pozytywny wpływ jabłek na sylwetkę potwierdzają wyniki badań naukowych

Oprócz przesłanek „teoretycznych” istnieją także dowody „praktyczne” wskazujące, iż konsumpcja jabłek wspomagać może redukcję tkanki tłuszczowej. Odchudzające właściwości jabłek znalazły potwierdzenie w badaniach naukowych. Warto wziąć pod uwagę chociażby eksperyment przeprowadzony przez brazylijskich naukowców na grupie pań z nadwagą. Polegał on na włączeniu do codziennej diety wspomnianych owoców. Wśród uczestniczek, które spożywały trzy razy dziennie porcję jabłek przez okres 12 tygodni, odnotowano średnią utratę  masy wynoszącą 1,2 kg. Niby nie jest to przełomowa zmiana, ale biorąc pod uwagę, iż badane kobiety nie zmieniły swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych – robi wrażenie.

Podsumowanie

Jabłka znakomicie nadają się jako składnik diety odchudzającej. Związane jest to z tym, iż znakomicie  sycą i doskonale zaspokajają apetyt na słodycze, a ich pozytywny wpływ na sylwetkę potwierdzony został w badaniach naukowych.