Prosty sposób na zwiększenie efektywności diety odchudzającej

Istnieje wiele praktycznych wskazówek dotyczących skutecznej realizacji planów ukierunkowanych na redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Jedną z nich, co ciekawe nie dotyczącą bezpośrednio kwestii żywieniowo-treningowych, jest założenie publicznego dziennika, w którym skrupulatnie, krok po kroku opisywane będzie całe przedsięwzięcie. Dlaczego dzielenie się wrażeniami przed znajomymi i nieznajomymi posiada aż tak duże znaczenie dla powodzenia całego przedsięwzięcia?

Przeczytaj koniecznie:

Ile razy w tygodniu muszę ćwiczyć, żeby były efekty?

Wsparcie ma znaczenie!

Faktem potwierdzonym naukowym jest informacja, iż podejmowanie działań zmierzających do poprawy estetyki sylwetki w sposób jawny (tzn. nie w wielkim sekrecie przed rodziną i znajomymi) może pozytywnie wpłynąć na osiągane rezultaty. Obecność osób, na których opinii nam zależy – choćby to była wyłącznie obecność wirtualna, działa motywująco i sprawia, iż przestrzeganie założeń diety jest mniej uciążliwe. Kryzys i zwątpienie w trakcie stosowania jadłospisu ukierunkowanego na redukcję tkanki tłuszczowej mogą zdarzyć się każdemu, a przysłowiowe dobre słowo i motywacyjny „kopniak w cztery litery” posiadają w takich sytuacjach przeogromną moc i zapobiegają popełnianiu zbyt pochopnych decyzji.

Uzyskasz darmową pomoc!

Tworząc internetowy dziennik na forum sfd.pl czy potreningu.pl możesz także liczyć na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników. O ile wsparcie duchowe jest niezwykle istotną częścią zabiegów ukierunkowanych na redukowanie zbędnych kilogramów, o tyle pomoc merytoryczna stanowi w większości wypadków niezbędny element całego przedsięwzięcia. Spojrzenie z zewnątrz pozwala wyłapać błędy, które dla osoby odchudzającej się są trudne do zidentyfikowania, chociażby ze względu na zaangażowanie emocjonalne czy też braki w wiedzy dotyczącej właściwego odżywiania i bilansowania jadłospisu. Zwracając się o pomoc do osób bardziej doświadczonych, warto pytać o wartościowe źródła informacji – gotowe rozwiązania, bez rozumienie podstaw komponowania jadłospisu czy funkcjonowania ludzkiego organizmu mogą okazać się mało skuteczne. Dlatego jeśli masz problem, pytaj, ale staraj się nie wyłączać myślenia.

Lepiej się zorganizujesz!

Brak czasu i trudności z ogarnięciem obowiązków to najczęstsza przyczyna niepowodzeń związanych z prowadzeniem strategii ukierunkowanych na redukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Niewątpliwie i w tym aspekcie, prowadzenie dziennika może okazać się niezwykle pomocne. Zapisywanie „czarno na białym” terminów treningów, rozkładu posiłków może ułatwić zabieganym osobom opanowanie sytuacji. Poza tym dochodzi aspekt związany z obecnością osób postronnych – trudniej jest odpuścić, wiedząc, iż jest się obserwowanym przez osoby, na których zdaniu nam zależy.

Zweryfikujesz swój jadłospis!

Może Ci się wydawać, iż jesz mało i przy tym sięgasz wyłącznie wartościowe produkty żywnościowe. Prowadzą ogólnodostępny dziennik masz możliwość zweryfikowania swojego menu – zarówno przy użyciu odpowiednich narzędzi, do których dostęp jest darmowy, jak i również zasięgają opinii u bardziej zorientowanych i doświadczonych użytkowników. W prosty sposób wpisujesz produkty żywnościowe i dania, które spożywasz a system przelicza kaloryczność i podstawowe wartości odżywcze. Dzięki temu może okazać się, iż określenie „jem mało” nijak ma się do rzeczywistości.

Podsumowanie

Pozbywanie się zbędnej tkanki tłuszczowej to skomplikowany proces. Na jego skuteczność mogą wpłynąć postronni obserwatorzy i bliskie osoby, które w chwili kryzysu okażą wsparcie i zmotywują do działania. Zdecydowanie warto prowadzić swój dziennik żywieniowo- treningowy i pochwalić się o tym fakcie znajomym i rodzinie.