Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Czy zimny prysznic po treningu to dobry pomysł?

Czy zimny prysznic po treningu to dobry pomysł?

Tadeusz Sowiński

Stosowanie natrysków zimną wodą po wysiłku fizycznym polecane bywa jako znakomity sposób na to by poprawić regenerację. Entuzjaści takich praktyk przekonują, że dzięki ich wprowadzeniu możliwe jest nasilenie procesów odnowy powysiłkowej m.in. poprzez zwiększenie sekrecji hormonu wzrostu. Warto się jednak zastanowić, czy tego typu zapewnienia mają rzetelne uzasadnienie no i najważniejsze – czy przypadkiem zimne prysznice nie są szkodliwe dla mięśni..?

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Zimne ukojenie

Chociaż o innych porach dnia wejście pod strumień zimnej wody może okazać się przeżyciem nieprzyjemnym, to po ciężkiej sesji treningowej taka praktyka zazwyczaj daje ukojenie. Schłodzenie rozgrzanego organizmu może być wręcz przyjemne, a nawet jeśli dla wszystkich takowe się okazuje, to i tak praktyka polegająca na zlewaniu ciała lodowatą wodą cieszy się niebywałą popularnością (zwłaszcza wśród panów - kobiety rzadziej ją stosują), jako sposób na szybszą regenerację.

Obiegowe teorie

Obiegowe teorie głoszą, iż zimny prysznic pozwala nasilić tempo procesów regeneracyjnych w obrębie tkanki mięśniowej. Podobno za ten fakt odpowiadać ma lepsze krążenie krwi oraz wzrost wydzielania hormonu wzrostu. Wskazuje się też na inną ciekawą właściwość zimnych pryszniców – pobudzenie przemiany materii i nasilenie spalania tkanki tłuszczowej. Nie bez znaczenie jest też fakt, iż organizm schłodzony zimną wodą – mniej się poci.

Fakty

Cóż, o ile można się zgodzić, że lodowaty prysznica pomaga zmniejszyć potliwość i zwiększyć wydatki energetyczne, to niestety brakuje dowodów, które potwierdzałyby przekonanie, iż zaaplikowany po treningu wspomaga regenerację mięśniową, Mało tego, badania naukowe wskazują, że dłuższe sesje z zimną wodą mogą wręcz spowalniać proces regeneracji powysiłkowej zmniejszając tempo syntezy białek mięśniowych.



W artykule mówimy o: Zdrowie Odchudzanie

1 / 2 Następna strona