Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Najbardziej wszechstronna dyscyplina sportu

Najbardziej wszechstronna dyscyplina sportu

PoTreningu

Pływanie uważane jest nie tylko za najbardziej wszechstronną dyscyplinę sportu, ale również za najbardziej bezpieczną. Poleca się ją zarówno osobom, które aktywnie trenują jak i tym, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Pływanie jest doskonałym aerobikiem dla wszystkich mięśni naszego ciała. Woda stawia 12-krotnie większy opór niż powietrze, a podczas każdego ruchu pływackiego trzeba ten opór pokonać. Jednocześnie siła wyporu wody odciąża ciało, co z kolei ułatwia wykonywanie niektórych ruchów i odciąża stawy.

W wodzie ciało jest rozluźnione i zrelaksowane. Stawy oraz kręgosłup nie ulegają takim przeciążeniom, jak na lądzie. Dla osób ze schorzeniami kręgosłupa jest to zdecydowanie najlepsza dziedzina sportu - przynosi ulgę w bólu i wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe.

Wodny masaż ćwiczącego ciała przyspiesza odchudzanie i pomaga zlikwidować cellulitis.

W godzinę pływania można spalić nawet 400-500 kcal. Ruch w wodzie wzmacnia odporność i wytrzymałość, dotlenia wszystkie komórki ciała, usprawnia pracę serca i płuc, poprawia krążenie. Systematyczne pływanie doskonale wpływa na prawidłowa postawę ciała oraz zapobiega skrzywieniom kręgosłupa, a dzięki pracy wszystkich grup mięśniowych harmonijnie rozwija całe ciało.

Do pływania warto namawiać dzieci, bo poprawia ich sprawność i ogólny rozwój psychofizyczny, a także ma istotny wpływ na kształtowanie podstawowych cech motorycznych. Wyrabia ważne cechy osobowościowe takie jak: odwagę, czy zdyscyplinowanie. Ponieważ pływanie jest dyscypliną, w której można współdziałać zespołowo, tym samym wpływa na rozwój społeczny oraz odpowiedzialność za drugą osobę znajdującą się w wodzie. Oprócz tego to doskonała formą spędzania wolnego czasu.


Zalety pływania -  podsumowanie

  • wpływa korzystnie na układ oddechowy, krwionośny oraz mięśnie szkieletowe,
  • stanowi profilaktykę skrzywień kręgosłupa,
  • przyspiesza kurację odchudzającą, ujędrnia i wygładza skórę, a także opóźnia procesy starzenia,
  • aktywizuje więcej grup mięśniowych niż większość dyscyplin sportowych,
  • hartuje i uodpornia organizm na przeziębienia, infekcje i zakażenia,
  • umożliwia wykonywanie ćwiczeń, które dla niektórych osób byłyby niewykonalne bez udziału wody ze względu na stopień ich trudności lub ból,
  • wpływa na tempo i jakość rozwoju fizycznego i umysłowego.

Pływanie polecane jest absolutnie wszystkim. Korzystać z jego dobroczynnych właściwości mogą również osoby starsze, po operacjach, czy mające problemy stawowo - kostne, a nawet kobiety w ciąży. Warto pływać zarówno dla zdrowia, własnego bezpieczeństwa, kondycji, ale przede wszystkim dla ogromnej przyjemności, która płynie z uprawiania tej dyscypliny.

Artykłuł pochodzi z serwisu: fitness.sport.pl



W artykule mówimy o: Poprawa kondycji Trening