Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Wyprosty przedramion z linkami - dlaczego robisz je źle?

Wyprosty przedramion z linkami - dlaczego robisz je źle?

Tomasz Maciołek - Fizjoterapeuta, Trener Personalny

Mięsień trójgłowy ramienia jest tym mięśniem, który to w ⅔ odpowiada za masywny wygląd naszego ramienia. To, czy ramiona będą robiły wrażenie czy wyglądać będą na chude i słabe, zależeć będzie właśnie od rozwoju tricepsów.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 50 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 4000 posiłków i 500 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Planując trening, warto więc skupić się na odpowiedniej pracy tricepsów, jeżeli zależy nam na zwiększeniu objętości ramion.

Budowa mięśnia

Mięsień trójgłowy ramienia zbudowany jest z trzech głów:

  • głowy długiej,
  • głowy przyśrodkowej,
  • głowy bocznej.

Wszystkie trzy głowy odpowiadają za funkcję wyprostu przedramienia, ale i ramienia, z tego względu, że głowa długa posiada swój przyczep na guzku podpanewkowym łopatki. Ważne jest więc, aby w całym planie treningowym umieścić jedno ćwiczenie, które będziemy wykonywać nad głową. Przykładem tego typu jest m.in. wyciskanie francuskie hantli oburącz w siadzie.

Ćwiczenie tego typu mocno aktywuje głowę długą tricepsa i powinno znaleźć się w każdym planie treningowym ramion.

Wracając do tematyki wyprostów z linką wyciągu górnego. Jest to doskonałe ćwiczenie, które nie tylko stosowane jest na rozgrzewkę czy jako element kończący trening tricepsów. Jest to jedno z tych ćwiczeń, gdzie izolacja wykorzystywana jest, jako element bazy treningu mięśni trójgłowych. Na filmikach wielu kulturystów zobaczycie, że z powodzeniem stosują oni ruch tego typu, zmieniając jedynie rodzaj uchwytu przy wyciągu.
Wykonywaniu wyprostów zazwyczaj towarzyszy znaczne uczucie pompy mięśniowej, która wypełnia całe tricepsy. Charakterystyczne jest również uczucie palenia mięśni, które trudno osiągnąć podczas wykonywania ćwiczeń innego rodzaju. 

Jak prawidłowo wykonywać wyprosty?

Poniżej film, który w nieco przerysowany sposób ukazuje najczęstsze błędy techniczne.

Łatwo zauważyć, że najczęstszym problemem jest ustabilizowanie obręczy barkowej. Dochodzi wówczas do sytuacji, gdzie ciężar jest wprawiany w ruch za pomocą siły całej obręczy, a nie tricepsów. Cierpią na tym barki i łokcie. Zauważyć możemy również pracę nadgarstków, które są wygięte przez cały zakres ruchu. 

Jak poprawnie wykonywać wyprosty?

Jak widzimy na filmie, obręcz barkowa powinna być ustabilizowana. Dzięki temu pracujemy wyłącznie za pomocą ruchu wyprostu przedramion, przez co w ruch angażujemy jedynie tricepsy. Co więcej, na przykładzie, który przytoczyłem, mam dodatkowo pokazany trik z dokręcaniem nadgarstków. Jest to ruch, który pomoże nam jeszcze mocniej “dopiąć” mięśnie, dzięki czemu tricepsy otrzymają silniejszy bodziec do wzrostu.



W artykule mówimy o: Trening