Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Kuchnia
Popraw ogólną higienę  życia, zbuduj własną tarczę antywirusową!

Popraw ogólną higienę życia, zbuduj własną tarczę antywirusową!

Kinga Żuralska

Naturalne środki zaradcze mogą mieć ogromne znaczenie w kontekście rozwoju infekcji. Dlatego zaleca się wzmożone przestrzeganie środków ochronnych, które mogą nie tylko zapobiec infekcji, ale także zapewnić spokój ducha w tym trudnym dla wszystkich czasie.

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę

Zwiększ higienę osobistą

Dbałość o higienę odgrywa ważną rolę w zapobieganiu rozwoju infekcji. Zaleca się częste mycia rąk z użyciem mydłem i wody przez co najmniej 20 sekund, aby zapewnić całkowitą eliminację drobnoustrojów i bakterii znajdujących się na dłoniach. Przestrzeganie właściwego zachowania się, gdy kaszlemy czy kichamy w miejscach publicznych, może również zmniejszyć skalę rozprzestrzeniania się wirusa. Zasłaniaj usta i nos wewnętrzną częścią łokcia. Dobrym pomysłem jest korzystanie z maseczki ochronnej, gdy robimy zakupy lub znajdujemy się w miejscu, gdzie przebywa więcej osób. Robiąc zakupy, korzystajmy z jednorazowych rękawiczek ochronnych.

Czyść i dezynfekuj powierzchnie

Infekcje, takie jak zapalenie płuc, grypa i COVID-19, rozprzestrzeniają się drogą kropelkową. Jednak wirusy mogą przetrwać przez długi czas na powierzchniach, takich jak tektura, metal, plastik, szkło.  Na przykład SARS-CoV-2, wirus powodujący COVID-19, może przeżyć na plastiku i stali nierdzewnej nawet do 72 godzin. Dlatego można zarazić się dotykając zanieczyszczonych powierzchni dłońmi, a następnie dotykając oczu, nosa lub ust. W celu zminimalizowania ryzyka kontaktu z zanieczyszczonymi powierzchniami, regularnie dezynfekuj często dotykane powierzchnie, takie jak klamki, włączniki światła i piloty.

Ćwicz regularnie

Regularne ćwiczenia o umiarkowanej intensywności mogą znacznie przyczynić się do wzmocnienia układu odpornościowego. Aktywność fizyczna oczyszcza drogi oddechowe z toksyn i substancji drażniących. W zależności od rodzaju ćwiczeń, aktywność fizyczna może również wzmocnić płuca i serce, zwiększyć naszą wytrzymałość. Ponadto aktywność fizyczna jest związana z wyższym poziomem przeciwciał i białych krwinek, które zwalczają patogeny. Jeśli mamy silny układ odpornościowy, jesteśmy dobrze przygotowani do zwalczania patogenów. 

Postaw na zdrową dietę, wzbogać ją o suplementy!

Co to oznacza? Unikaj, żywności przetworzonej, fast foodów, słodzony napoi i produktów obfitujących w rafinowany cukier. Zwiększ ilość warzyw i owoców w diecie, jedz je każdego dnia. Unikaj alkoholu!

Na które suplementy warto postawić? Podstawy suplementacji poprawiającej odporność to: witaminy C i D3, kwasy tłuszczowe omega 3, cynk, oraz probiotyki.

Podsumowując

Biorąc pod uwagę obecną pandemię koronawirusa, coraz ważniejsze staje się ścisłe przestrzeganie środków ochronnych zabezpieczających nas przed infekcją, a także wzmocnienie naturalnej odporności organizmu poprzez spożywanie pokarmów wspierających układ odpornościowy oraz regularną aktywność fizyczną.

Jeśli masz problem z zaplanowaniem aktywności i ułożeniem diety, skorzystaj z pomocy trenerów i dietetyków serwisu PoTreningu.pl.

 



W artykule mówimy o: Zdrowie