Dbamy o Wasze zdrowie - na czas zamknięcia siłowni wszystkie plany -30%! Szczególnie teraz ważne jest, by wzmacniać swój organizm! Trzymaj dietę i ćwicz w domu z naszymi planami. Skorzystaj z oferty

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Forum

Stworzymy dla Ciebie

Indywidualny plan Dietetyczny

Sprawdź ofertę

Poznaj nasz nowy

Kalkulator kalorii

Wypróbuj go
Artykuły
Sklep

Czy probiotyki mogą pomóc w odchudzaniu i poprawić wyniki sportowe?

Czy probiotyki mogą pomóc w odchudzaniu i poprawić wyniki sportowe?
Probiotyki mają wpływ na na wątrobę (zmniejszenie jej stłuszczenia), stężenie cukru we krwi, stan zapalny, ryzyko sercowo-naczyniowe, a nawet poprawę funkcjonowania psychicznego osób cierpiących z powodu zespołu jelita drażliwego. Ale czy mogą mieć bezpośredni wpływ na osiągi wytrzymałościowe?

Okazuje się, że tak. W kiszonej kapuście tajwańskiej odkryto o bakterie, które redukują tkankę tłuszczową, stymulują wzrost tkanki mięśniowej oraz zwiększają siłę i wytrzymałość mięśni. Naukowcy z National Taiwan Sport University piszą o tym w Nutrients.

Tajwańczycy przeprowadzili eksperymenty na myszach. Zastosowano tam bakterie Lactobacillus plantarum TWK10. Przez 6 tygodni podawano myszom większe lub mniejsze ilości jednostek tworzących kolonię (CFU). Grupa kontrolna nie otrzymała probiotyków, a pod koniec tego okresu badacze zmierzyli siłę łap i czas przez jaki myszy mogły pływać do odmowy.

Okazało się, że suplementacja Lactobacillus plantarum TWK10 zwiększa siłę i w jeszcze większym stopniu wytrzymałość w czasie pływania. Im większa była dawka probiotycznych bakterii, tym bardziej wzrosła siła i wytrzymałość myszy.

Dlaczego tak się stało?

Myszy, którym podawano bakterie Lactobacillus plantarum TWK10, miały mniej mleczanów we krwi, czyli lepsze środowisko pracy (zakwaszenie przyspiesza zaburzenia i znacząco utrudnia kontynuowanie wysiłku; im cięższa praca, tym powstaje więcej mleczanów – dlatego intensywnych interwałów nie da się kontynuować dłużej niż kilka minut).

Dodatkowo myszy z grup probiotyków miały mniejsze stężenie amoniaku i kinazy kreatynowej (to oznacza mniejsze uszkodzenia mięśni).

Ale to nie wszystko...

„Odkryliśmy, że suplementacja Lactobacillus plantarum TWK10 może zwiększyć wykorzystanie glukozy, co ma znaczenie w pracy wytrzymałościowej. Podawanie probiotyku zwiększyło liczbę włókien mięśniowych w mięśniu brzuchatym łydki”.

Źródła: https://www.ergo-log.com/lactobacillus-plantarum-twk10.html

W artykule mówimy o: Suplementy i odżywki

Podpowiedź trenera:

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy - chętnie ułożymy profesjonalny plan za Ciebie. Dołącz do grona 90 000 zadowolonych klientów :)

  • Darmowe konsultacje z doświadczonym dietetykiem i trenerem
  • Ponad 6000 posiłków i 600 ćwiczeń, które możesz dowolnie wymieniać
Sprawdź ofertę